امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

در دشت های ارسباران «به دنبال داروی سبز»

مشاهده ۲۶۹
۱۳۹۸/۰۶/۲۷- ۱۲:۱۶

مستند «به دنبال داروی سبز» امروز بیست‎وهفتم شهریور از کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «به دنبال داروی سبز» به بررسی تاریخچه، اقلیم، کشت و معرفی گیاهان دارویی استان آذربایجان شرقی و نقش آن در زندگی روزمره مردم می‌پردازد.

1500 گونه گیاه دارویی در میان مجموعه ذخایر گیاهی موجود در منطقه آذربایجان وجود دارد که 300 گونه آن خاص منطقه ارسباران و آذربایجان شرقی است و این مستند همین موضوع را بررسی می‌کند.

از نقاط قوت ساخت این اثر، می‎توان به استفاده از دوربین با کیفیت تصویربرداری از اجسام و سوژه‌های کوچک به‎صورت تراولینگ و همچنین استفاده از هلی کوپتر بدون سرنشین اشاره کرد که این مجموعه مستند را در زمره مستندهای خوش ساخت قرار داده است.

کارگردانی و نویسندگی مجموعه مستند «به دنبال داروی سبز » را سعادت علی سعیدپور به عهده داشته است و مسعود وطن خواه به کمک محمد سیاهی‎پور این مستند را تصویربرداری کرده‎اند.

مستند «به دنبال داروی سبز» که محصول سال 1391 مرکز آذربایجان شرقی است، در کانال اردوی شبکه سحر ترجمه شده و با سرپرستی دوبلاژ زهرا کیانی پور به زبان اردو دوبله شده است.

این مجموعه امشب چهارشنبه بیست‎وهفتم شهریور، ساعت 21 به وقت تهران از کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود و بازپخش آن فردا در ساعت‎های 3 بامداد و 13 است.

امتیاز شما