امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

همایش عظیم اربعین حسینی به روایت «40 جلوه یک حماسه»

مشاهده ۲۸۰
۱۳۹۸/۰۷/۲۳- ۱۱:۲۶

مستند تلویزیونی «40 جلوه یک حماسه» با نگرشی نو به موضوع راهپیمایی و همایش عظیم اربعین حسینی 26 مهر، برای اولین بار از شبکه چهارسیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند تلویزیونی به تهیه‎کنندگی و کارگردانی احسان حلمی‌، به عظمت برگزاری راهپیمایی و مراسم پر شور اربعین و شور خادمان حسینی در سراسر جهان می‌پردازد.
«40 جلوه یک حماسه» به سفارش شرکت White Frame تهیه و تولید شده است و از یک تیم پژوهشی بین‌المللی تشکیل شده است تا با حضور میدانی به جمع‌آوری بیش از 300 گفت‎وگو در کشورهای مختلف بپردازد.
این مستند برای مخاطب جامعه غربی و غیرمسلمانان تولید شده و زبان اصلی آن انگلیسی است و به دو زبان عربی و فارسی نیز دوبله شده است. پژوهش این مستند سه سال طول کشیده است و ضمن جامعه‌شناسی ادیان مختلف، با تکنیک و محتوای روز سینمای مستند با تلاش عوامل بین‌المللی تولید شده است.
مستند «40 جلوه یک حماسه» به بررسی اجمالی مراسم مذهبی و اشکال آن در سراسر جهان از پیاده‎روی طولانی شیکوکو در کشور ژاپن تامراسم مذهبی کومبه میلا در هندوستان و مراسم مسیحیان و بودا ئیان و... می‎پردازد و روند شکل‎گیری حماسه اربعین امام حسین(ع) بعد از چهلمین روز از  شهادت آن حضرت را در طول تاریخ تا به امروز بررسی می‎کند. همچنین این مستند برپا شدن حماسه عظیم پیاده‎روی میلیونی همه آزادگان، مومنان و مسلمانان را در مسیرهای مختلف تا برپایی موکب‎های پذیرایی از زوار و بالاخره روز اربعین و قرائت باشکوه و وصف ناپذیر زیارت اربعین و... را به نمایش درمی‎آورد.
مستند «40 جلوه یک حماسه» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما برای اولین بار روز جمعه 26 مهر و در آستانه اربعین حسینی، ساعت 23 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

امتیاز شما