امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

حدیث دلداگی عاشقان حسین(ع)

مشاهده ۱۸۴
۱۳۹۸/۰۷/۲۳- ۱۵:۳۹

«سرگشته خورشید» عنوان مستندی درباره زائران پاکستانی است که به عشق امام سوم شیعیان (ع)و زیارت حرم مطهر ایشان، با پای پیاده به زیارت ایشان می‌شتابند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «سرگشته خورشید» محصول سال 97-1396شبکه جهانی سحر است که با نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی افسانه مهربانی تهیه شده و هم‎زمان با ایام اربعین حسینی در جدول پخش کانال اردو شبکه سحر قرار گرفته است. از آنجا که حدود بیست درصد از جمعیت پاکستان را شیعیان تشکیل می‌دهند و هر سال سیل عظیم عاشقان حسینی با وجود سختی‌ها و مصائب موجود در راه، خود را برای زیارت سالار شهیدان به کربلا می‎رسانند این مستند سعی کرده است حس و حال زائران حسینی در راهپیمایی عظیم اربعین را به نمایش بگذارد.
در این مستند می‌بینیم، زائران پاکستانی در دهه اول محرم و اربعین حسینی چگونه پس از طی کردن مسافت حدود 1500 کیلومتری در خاک پاکستان که اغلب به ‌علت وجود برخی ناامنی‌ها در این کشور، پیمودن این مسیر با دشواری‌های فراوان همراه است، به خاک جمهوری اسلامی ایران می‌رسند تا از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شوند و پس از استراحتی کوتاه در میرجاوه و زاهدان، عازم قم می‌شوند.
زائران پاکستانی پس از استراحت کوتاهی در جوار شهر حضرت معصومه (س)، عازم کربلا و زیارت حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل عباس (ع) می‌شوند. این مستند با نمایش فراز و نشیب این طی طریق عاشقانه زائران حسینی، حس و حال پاک و معنوی آنان را به نگاه مشتاق مخاطبان می‌رساند. «سرگشته خورشید» که در 7 قسمت 30 دقیقه‎ای در کانال اردوی شبکه سحر تولید شده است، هر شب تا روز اربعین ساعت 23 به وقت تهران از کانال اردوی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود. این مستند زیبا و جذاب چهارشنبه بیست و چهارم مهر ساعت 4 بامداد و 12:30، نیز تکرار می‌شود.

امتیاز شما