امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
در برنامه «از قلم افتاده» شبکه پرس تی وی؛
در برنامه «از قلم افتاده» شبکه پرس تی وی؛

نگاهی به استفاده گسترده عربستان از کمک‎های بین‎المللی در عرصه سیاست

مشاهده ۵۰۳
۱۳۹۸/۰۷/۳۰- ۱۳:۳۳
تعداد بازدید:503

نحوه استفاده و سود بردن عربستان سعودی از کمک‎های بین‎المللی برای پیشبرد جاه طلبی‌های سیاسی در برنامه این هفته «از قلم افتاده» (Under reported) شبکه پرس تی وی بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به کمک 32 میلیارد دلاری عربستان به سازمان‌ها و گروه‌های بین المللی طی سال‎های 2007 تا 2017 به بررسی اهداف و انگیزه‌های عربستان از این کمک‎ها به کشورهای مختلف در جهان از جمله گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه و دیگر مناطق جهان، اصلاح و بهبود وجهه از دست رفته خود نزد جهانیان و تضمین ثبات رژیم خود می‌پردازد. در ادامه این برنامه ضمن اشاره به توقف کمک های عربستان به یمن در سال 2014 و لبنان در سال 2016 به علت توجه نکردن این دو کشور به سیاست‎ها و خواسته‌های سعودی‌ها، دریافت بیشترین کمک های مالی از عربستان از سوی مصر، بحرین و اردن به دلیل حمایت از جنایت‎های سعودی‌ها و ماجرای قتل جمال قاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول و حمایت کشورهای منطقه همانند بحرین، اردن، مصر و امارات از عربستان علی رغم وجود شواهدی مبنی بر دست داشتن بن سلمان در قتل خاشقچی به نقد و تبادل نظر می‎گذارد.
برنامه«از قلم افتاده» به تهیه‎کنندگی مهدی عرب پنجشنبه 2 آبان، ساعت 16:20 به وقت تهران به مدت 10 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 3 و شنبه ساعت 00:20 و 8:20، یکشنبه ساعت 20:20 ، دوشنبه ساعت 14:20 و سه‎شنبه ساعت 17:20 به وقت تهران پخش می‌شود.

امتیاز شما