امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید مجموعه «عبید زاکانی یک اودیسه جدید» در شبکه قزوین

مشاهده ۴۶۹
۱۳۹۸/۰۸/۱۲- ۰۹:۴۴

مجموعه تلویزیونی«عبید زاکانی یک اودیسه جدید» با ساختار طنز اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای پخش در ایام تعطیلات نوروز99 در شبکه قزوین تولید می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه تلویزیونی«عبید زاکانی یک اودیسه جدید» در 13قسمت 40 دقیقه‌ای با ژانر کمدی-فانتزی برای پخش در ایام تعطیلات نوروز99 در حال تولید است.
داستان این سریال تلویزیونی در 28 ربیع‌الاول سال 742 هجری قمری (برابر با 28 شهریور ماه 720 خورشیدی) روایت می‌شود که در آن زمان خواجه عبیدزاکانی با یک بازرگانی  که با کاروانی از قزوین می‌گذشته تا به بغداد برسد، آشنا می‌شود. بازرگان عصاره‌ای ناشناخته به عبید می‌دهد و عبید همه آن را به یکباره می‌نوشد. ناگهان همه چیز دور عبید می‌چرخد و او به سال 1398 پرتاب می‌شود.
در واقع او در زمان سفر می‌کند و با همان شکل و شمایل و زبان گفتاری به امروز می‌آید. اینک عبیدزاکانی در روزگار ما در موقعیت‌هایی مختلف که با آنها کاملا غریبه است، قرار می‌گیرد. این موقعیت‌ها او را با مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی روز ایران روبرو می‌کند و این موجب خلق لحظات کمدی و طنز می‌شود.
در پایان هر قسمت عبیدزاکانی تجربیات و آموخته‌ها و برداشت خودش از اتفاقات آن قسمت را به طنز می‌نویسد. گویی اثری جدید از عبیدزاکانی در حال خلق شدن است. این نوشته‌های عبیدزاکانی طنزی کنایه‌وار است که با نگاه ریزبینانه او، اتفاقات آن قسمت را نقد می‌کند.

امتیاز شما