امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگداشت یوم‎الله 13 آبان در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی

مشاهده ۴۱۴
۱۳۹۸/۰۸/۱۲- ۱۳:۵۴

معاونت‎های سیما، صدا و رادیو برون‎مرزی مرکز آذربایجان شرقی برنامه‌های مختلفی در بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، معاونت صدای این مرکز در برنامه‌های «سحرلر»، «خانواده»، «یاشاسین جوانلیق» و «آخشاملار» به صورت ویژه به موضوع اهمیت سیزدهم آبان، در تقویم انقلاب اسلامی ایران می‎پردازد و اطلاع‎رسانی درخصوص مراسم راهپیمایی، برقراری ارتباط تلفنی با رئیس آموزش و پرورش استان و همچنین ارتباط مستقیم با گزارشگران رادیو به صورت آنلاین از دیگر آیتم‎های این برنامه‌هاست.
همچنین پخش ویژه برنامه «13 آبان» به مدت یک ساعت از ساعت 9 تا 10، به‎منظور پوشش مراسم راهپیمایی روز 13 آبان و برقراری ارتباط با سایر مراکز استان‎ها و شبکه‌های سراسری، پخش ویژه برنامه «فرزندان انقلاب» به مدت 30 دقیقه با موضوع  روز دانش آموز، ویژه برنامه «گره کور» به مدت 30 دقیقه با موضوع مبارزه با استکبار جهانی از دیگر برنامه‌های رادیو تبریز در این روز شمرده می‌شود.
برنامه «آیلی گئجه» ویژه برنامه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و دانش‎آموز است که یکشنبه دوازدهم آبان روی آنتن می‎رود. 

معاونت سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم علاوه بر پرداخت ویژه در برنامه‌های روتین «سحرلر»، «خانواده»، «تبریزیم» و «گئجه لر»، با تهیه و پخش میزگرد 13 آبان به تهیه‎کنندگی ابراهیم محمدی به بررسی ابعاد مختلف حوادث سیزدهم آبان در سال‎های 1342 و تبعید امام خمینی (ره) از ایران به دست رژیم شاهنشاشی، راهپیمایی دانش آموزان در سال 57 و به خاک و خون کشیده شدن عده کثیری از آنان و در نهایت تسخیر لانه جاسوس آمریکا در سال 58 توسط دانشجویان می‎پردازد و تاثیر هرکدام از این اتفاقات را در آغاز ، تداوم و تثبیت مسیر انقلاب اسلامی از منظر کارشناسان و اساتید بیان می‎کند.

همچنین پوشش زنده راهپیمایی یوم‎الله سیزده آبان، پخش مستندها و فیلم‌های مناسبتی ویژه این روز؛ پخش فرمایشات مقام معظم رهبری با محور استکبارستیزی و پخش نماهنگ‌های مناسب ملی و محلی با موضوع استکبارستیزی از جمله برنامه‌های معاونت سیما در مرکز آذربایجان شرقی است.

رادیو برون‎مرزی تبریز هم برنامه‌های «پنجره»، «سلام دینله ییجی»، «آچیق سوز»، «چراغ»، «شناور» و بخش‎های خبری صبحگاهی و شامگاهی و تفسیر خبر را برای مخاطبان آذری زبان خود در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز  با موضوع یوم‎الله سیزده آبان تهیه کرده است و با پوشش راهپیمایی این روز با مخاطبان همراه می‎شود.

امتیاز شما