امروز چهارشنبه  ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
نشست خبری سریال «ستایش 3»:
نشست خبری سریال «ستایش 3»:

سعید سلطانی: اگر قصه کشش داشته باشد، به ساخت فصل چهارم «ستایش» فکر می‌کنم؛ «ستایش» را از سیاه نمایی مبرا بدانید

مشاهده ۷۸۴
۱۳۹۸/۰۸/۱۲- ۱۴:۵۸
تعداد بازدید:784

نشست خبری مجموعه تلویزیونی «ستایش3» با حضور سعید سلطانی، آرمان زرین کوب و جمعی از بازیگران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، نشست نقد و بررسی فصل سوم سریال «ستایش» با حضور سعید سلطانی کارگردان، آرمان زرین کوب تهیه کننده و جمعی از بازیگران این سریال در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

در این نشست بازیگران این مجموعه از جمله داریوش ارجمند، مهدی میامی، قربان نجفی و امید علیمردانی نیز حضور داشتند.

سعید سلطانی، کارگردان این مجموعه گفت: در تماس‌های مخاطبان در واحد ۱۶۲ غافلگیر شدم و به لطف خدا خوشحالم که این مجموعه مشمول طبع مخاطبان قرار گرفت.

زرین کوب، تهیه‌کننده نیز در سخنانی گفت: بیشتر مخاطبان به دنبال فصل چهارم ستایش بودند و این برای ما جذاب بود و خستگی از تن ما درآمد.

سلطانی درباره نقش «محمد» با بازی مهدی سلوکی و اینکه گفته می‌شود این کاراکتر منفعل است، گفت: کاراکتر «محمد» یکی از اصلی ترین شخصیت های «ستایش ۳» است. در واقع محمد دلیل فردوس برای بازگشت به خانواده است. وجود محمد انگیزه‌ای برای شروع کار دوباره فردوس بعد از اتفاقاتی است که در زندگی اش افتاد.

وی درباره محتوای تیتراژهای سریال هم اظهار کرد: تیتراژ ابتدایی از خواننده جوان سنتی خوان ما بسیار نزدیک به محتوا و متن اثر بود؛ تیتراژ پایانی هم همینطور. به نظرم تیتراژ‌ها با محتوای سریال نامتوازن نبودند.

سلطانی درباره سیاه نمایی در سریال‌های تلویزیونی نیز بیان کرد: ما با خشونت در سریال‌ها و هر اثر هنری مخالف هستیم؛ چرا که رنگ تیرگی را به مردم منتقل می‌کند. «ستایش» هم رنگ و بوی بخشش را به شکل واقعی نشان داد؛ اینکه سعی کنیم اشتباه‌های خود را تکرار نکنیم.

کارگردان سریال ستایش، در مورد ایرادات کارگردانی در این سریال گفت: این ایرادات را می‌پذیریم و شاید به سختی کار فشرده و گستردگی لوکیشن‌ها و اشتباهات من یا دستیارانم و یا منشی صحنه بر می‌گردد که بابت آن عذر خواهی می‌کنیم. اما دیدم که کسی نوشته بود «انحرافات ستایش»! که این را قبول ندارم.

وی در مورد انتقاد از منطق فیلمنامه افزود: اگر تعداد افراد مجرد در این سریال زیادند دلیل تجردشان مشخص است. ما سعی کردیم بحث ازدواج زنان سرپرست خانوار را در این سریال مطرح کردیم. 

این کارگردان در مورد دلیل نشان داده نشدن بیمه شدن بار لنج گفت: خسارات را حشمت فردوس از ناحیه بیمه تامین کرده بود و قصه ما ایجاب نمی‌کرد که چنین تصویری را نشان دهیم.

در ادامه، داریوش ارجمند پیرامون نقش حشمت فردوس عنوان کرد: اگر می‌خواهید درباره سریال ستایش صحبت کنید و سوالی دارید، باید سه فصل را کامل دیده باشید. من می‌خواهم از شما سوال کنم که گره اولیه بین ستایش و حشمت فردوس از کجا رقم خورد؟

وی پس از پاسخ خبرنگاران، ادامه داد: بله؛ درست است. زمانی که از حضور ستایش در خانه خود خبردار می‌شود و قصه ناموسی می‌شود. حشمت فردوس با شناختی که از جامعه دارد، با پسر خود صحبت می‌کند و دلایل مخالفت خود را به پسرش می‌گوید.

وی درباره انفعال شخصیت محمد نیز عنوان کرد: محمد شخصیت منفعلی ندارد؛ او در فصل سوم مانند کسی است که مشغول یادگیری رانندگی است؛ او برای یادگیری راه و رسم زندگی این بار با پدر بزرگش همراه شده است.

این بازیگر ادامه داد: در این سریال حشمت فردوس بر سبک زندگی خاصی تأکید که داشت که دیدگاهش را از معاینه بی واسطه جامعه بدست آورده است.

وی افزود: انسانها در حال شدن است و دنیای ما هم در حال شدن است. افراد خشت دیوار نیستند که همیشه یک جور باشند و کاراکترهای این سریال هم در حال شدن است. محمد در این سریال به پدربزرگش احترام می‌گذارد چرا که به اعتقاد من که نزدیک به شصت سال است که در این حرفه هستم و در تئاتر و سینما با همه نویسندگان کشور کارکرده ام، سعید مطلبی در نویسندگی یک حکیم است.

داریوش ارجمند در ادامه اعلام کرد: من در حال انجام یک کار تحلیلی بر روی متن آقای مطلبی هستم تا این نکات حکیمانه موجود در این متن را تشریح کنم.

سعید سلطانی در مورد احتمال ساخت فصل های بعدی این سریال گفت: باید بررسی کنیم ببینیم که آیا این داستان کشش دارد‌. خودمان هم پرسشگریم و نیاز به بررسی داریم و پیش از همه آن کشف و شهود باید در ذهن آقای مطلبی شکل بگیرد.

آرمان زرین کوب نیز در مورد دلیل تاخیر ساخت فصل سوم سریال گفت: سعید مطلبی امکان انجام توامان چند کار را نداشت و باید به شرایط ایده آل برای نگارش می رسید و این تنها دلیل تاخیر در ساخت بود.

سلطانی در مورد کشدار شدن برخی موارد گفت: بخشی از این مسئله معلول ضروریات پخش است که شاید بعداً در موردش سخن بگویم وگرنه متن آقای مطلبی بدون نقص بود و حتی من در کل متن یک ضرب المثل تکراری ندیدم و همه کاراکترها رو به رشد بودند.

مهدی میامی‌بازیگر نقش «غلومی» نیز درباره بازی در نقش یک معتاد گفت: من در محله ای بزرگ شدم که اگر جذب تئاتر نمی‌شدم بلاشک مبتلا به مصرف مواد مخدر می‌شدم بنابراین بدانید که با تمام حالات این افراد آشنا هستم. در این محله سی نفر دور هم جمع شدیم و گروه تئاتر کوشک را تأسیس کردیم که حتی در حال حاضر هم نزدیک به بیست و پنج نفر از آنها هنوز مشغول فعالیت در عرصه تئاتر هستند. وی تاکید کرد: من هم حتی سیگار هم نمی‌کنم.

قربان نجفی بازیگر نقش «صفایی» هم نقشش را خاکستری و دارای پیچیدگی خواند.

در ادامه سعید سلطانی درباره ضعف گریم و افت شدید شخصیت حشمت فردوس و... گفت: این نقدها را می‌پذیریم اما ما واقعا در پی بهتر شدن بودیم و سعی مان بر این بود که اجرایمان نزدیک به مضمونی که می خواستیم بگوییم باشد. اگر قرار باشد که سریال ستایش را ادامه دهیم همین روال را ادامه می دهیم چرا که باور داریم که با همه مشکلاتی که این فصل داشت مردم سریال را دوست داشتند.

امتیاز شما