امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
آیت الله علم‌الهدی:
آیت الله علم‌الهدی:

طرح منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی، ضد شفاف‌سازی است

مشاهده ۳۰۵
۱۳۹۸/۰۸/۱۸- ۰۹:۴۹
تعداد بازدید:305

امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه این شهر طرح منع پخش اعترافات متهمان از صداوسیما را ضد شفاف‌سازی دانست.

 به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی طرح اخیر مجلس در خصوص منع پخش اعترافات متهمان از صداوسیما، رسانه ملی و رسانه‌های عمومی ضد شفاف‌سازی است و این منع شفافیت و منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی باعث خواهد شد که مسائل برای مردم روشن نباشد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در هفته‌ای که بر ما گذشت، به برکات امام هشتم(ع) در این شهر برکاتی داشتیم که باید به آن‌ها توجه داشته باشیم گفت: از ریاست محترم سازمان صداوسیما و خدمتگزاران رسانه ملی تشکر می‌کنم که برای شبکه خراسان  HDرا تاسیس و افتتاح کردند. امیدواریم این افتتاح در شبکه خراسان باعث شود در درجه اول همه کشور و بعد همه جهان در زیر پوشش معرفت علی بن موسی الرضا(ع) و فرهنگ ثامن‌الائمه(ع) قرار گیرند و این شبکه مورد استفاده همه افراد در این مملکت و همه اقلیم‌های مسلمان‌نشین و شیعه‌نشین قرار گیرد.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش از فساد به عنوان ویروس اقتصادی یاد کرد و گفت: یک مفسد اقتصادی که دنبال چاپیدن و دزدیدن است، تنها این نیست که بر ثروت و دارایی مردم ضربه وارد کرده و ازجیب مردم دزدیده، ثروت انبوهی که مفسد با این دزدی‌ها فراهم می‌کند، برای عیاشی در این کشور و ساختن زندگی مرفه بوده و اینکه همه چیز را در استخدام لذایذ نفسانی خود در بیاورد. دنبال فساد اقتصادی این بی‌بندوباری‌ها، ولنگاری‌ها و چشم دوختن به ناموس بی‌پناه و مظلوم مردم است. مفسد عنصر ناپاکی بوده که باید این جانی و خائن به جان، مال و ناموس برای مردم مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برخی زمزمه‌های مسموم که گوشه و کنار ساز می‌کنند که جلوی  حرکت مجاهدانه قوه‌قضاییه علیه فساد را بگیرند برای این است که در مملکتی که دزدبگیری شروع شده، گریبان خود آنها را نگیرد. می‌گویند اینکه شما دادگاه‌های فساد اقتصادی را در صداوسیما علنی می‌کنید باعث می‌شود مردم ناامید شوند، در حالی که به عکس است، مردم امید پیدا می‌کنند.

وی افزود: شما مردم را نادان فرض کردید. شما فکر کردید دزدها در این مملکت بدزدند، مردم نمی‌فهمند؟ مردم خوب می‌فهمند و دزدی‌ها را خوب می‌دانند. در یک مملکت، در یک خیابان و در یک محله و شهر زندگی می‌کند، می‌بیند که اولیات زندگی خود را ندارد و صبحانه بچه مدرسه‌ای او اداره نمی‌شود اما آقای فلان هر روز بر برق اتومبیل، بر شبکه عمارت و ویلا و بر ثروتش اضافه می‌شود. می‌فهمد در این مملکت دزد است زیرا اگر دزد وجود نداشت، اینگونه نبود که یک طرف به نان شب محتاج باشند و یک طرف به آلاف و الوف برسند. مردم می‌فهمند که در این مملکت دزد وجود دارد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: سرمایه‌دار باتقوا، متدین، حلال‌خور، پاک و مقدسی که می‌خواهد سرمایه خود را به کار بزند تا رزق و سود حلال به دست بیاورد، اکنون که می‌فهمد مملکت جای دزدی نیست و جای کسب حلال است، بیشتر تشویق می‌شود در این مملکت سرمایه‌گذاری کند، می‌داند کسی پولش را نمی‌دزدد، سرمایه‌اش به هدر نمی‌رود و با تکیه بر قدرت‌ها جیب او را خالی و از هستی ساقط و بدبختش نمی‌کنند زیرا دزدها را می‌گیرند، بنابراین اطمینان پیدا می‌کند که سرمایه متعلق به خودش است و از سرمایه خود استفاده می‌کند. این مساله سرمایه‌دار واقعی را فراری نمی‌دهد، بلکه دزد را فراری می‌دهد. این شفاف‌سازی لازم است.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جریانات، طرح‌ها و لوایحی که شفاف‌سازی را زیر سوال ببرد، از نظر مردم ما تولید سوءظن می‌کند، عنوان کرد: طرحی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شده، منع پخش اعترافات متهمان از صداوسیما، رسانه ملی و رسانه‌های عمومی‌که می‌خواهند به عنوان یک قانون در مجلس تصویب کنند، ضد شفاف‌سازی است.

وی اضافه کرد: فردی محور رسانه‌ای ضد انقلاب و استکبار در دنیا بوده که ایثارگران سپاه او را از چنگ تمام دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی دنیا گرفتند و به کشور آورند تا به جزای خود برسانند، عنصری که خبر هر جلسه مسئولان را وارونه پخش می‌کرد و به اساس سیاست ما در دنیا ضربه می‌زد، اگر عناصر و عواملی که خبررسانش بودند و رابطه داشتند را افشاگری کند، مردم نفهمند و خائن‌شناس نباشند؟ دو روز دیگر این خائن با هزار و یک کلک در مجلس، دولت، دستگاه مجریه، مقننه و قضایپه ما نفوذ کند و ضربه بزند، مردم خائن‌شناس نباشند؟ این منع شفافیت و منع پخش اعترافات متهمان از رسانه ملی باعث خواهد شد که مسائل برای مردم روشن نباشد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در قانون اساسی اساس محاکمات و دادگاه‌ها، علنی بودن دادگاه است، مگر به خاطر مسائل امنیتی یا اشاعه فاحشه قاضی تشخیص دهد علنی بودن دادگاه درست نیست. اصل بر این است دادگاه‌ها علنی باشند، مجرم و متهم شناخته شوند و دزد و خائن از نظر مردم معروف شود. بر اساس حقوق اسلامی، حدود اسلامی‌باید در منظر مردم اجرا شود و حد را مقابل چشم مردم بزنند، این دستور شریعت ما است برای اینکه مسائل شفاف و معلوم باشد، مردم آدم‌شناس باشند و بر حسب شناخت خود، رشد سیاسی‌شان بالا رود و بر اساس آن برای خودشان تصمیم بگیرند تا با تصمیم خود مردم قضایا صورت بگیرد.

امتیاز شما