امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رئیس مرکز تحقیقات: شبکه‌ها را با هم مقایسه نکنید

مشاهده ۴۱۶
۱۳۹۸/۰۸/۲۰- ۱۵:۵۳

دکتر علی طلوعی رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما با تأکید بر تفاوت مأموریت‌ها، اهداف و مخاطبان هدف شبکه‌های مختلف سیما، مقایسه شبکه‌های سیما را امری ناثواب دانست.

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی دکتر علی طلوعی در نشست مشترک مدیران مرکز تحقیقات با مدیران شبکه نسیم، با بیان این که هر شبکه باید در چارچوب سیاست‌ها و مأموریت‌های خودش ارزیابی شود، اظهار کرد: مرکز تحقیقات با بهره‎گیری از اصول علمی و مبتنی بر قواعد روش‎شناسی معتبر به صورت دوره‎ای میزان بینندگان شبکه‌های سیما را برآورد می‌کند و در اختیار مسئولان ارشد سازمان و مدیران شبکه‌ها قرار می‎دهد علاوه بر آن میزان مخاطبان برنامه‌های شاخص هر شبکه و نظرات، دیدگاه‌ها، بازخورد‌ها، انتقادات و پیشنهادهای مخاطبان برنامه‌ها نیز به طور مستمر پایش می‌شود.
دکتر طلوعی با تأکید بر اهمیت مخاطبان در فراگرد ارتباط رسانه‎ای افزود: حیات هر رسانه به ارتباط بهینه و وثیق با مخاطبان بستگی دارد بنابراین شبکه‌های سیما باید شناخت دقیق، جامع و فراگیر و به‌هنگام از مخاطبان خود داشته باشند و برای تبدیل مخاطبان خود به بینندگان وفادار برنامه‌ریزی کنند. او تأکید کرد که مرکز تحقیقات در پی آن است که تعاریف و برآوردهای متنوعی از مخاطب به‌دست آورد تا مدیران و برنامه‌سازان بدانند که برنامه‌هایشان چه میزان بیننده وفادار و پیگیر دارد و چه میزان از بینندگان به‌صورت اتفاقی برنامه را تماشا می‌کنند.
در ادامه این نشست دکتر محمد احسانی مدیرشبکه نسیم  ضمن تشکر از برگزاری نشست مشترک با مرکز تحقیقات گفت: مرکز تحقیقات، مرکز مهمی است و اهمیت آن شاید به اندازه کافی درک نشود.
وی اظهار کرد: شبکه نسیم به عنوان یکی از شبکه‌های مرجع مخاطبان رسانه ملی، شبکه‌های تماشا و نمایش را نیز زیر مجموعه خود دارد و نظرسنجی‌های مرکز تحقیقات برای شبکه نسیم و برنامه‎سازان این شبکه بسیار مهم است و در جلسات ارزیابی برنامه‌ها، نظرسنجی‌های آن را مطرح می‌کنیم هدف ما از این نشست مشترک آشنایی با فرآیند اجرای نظرسنجی‌ها و تبادل نظر درباره موضوعات مهم طرفین و همکاری دوجانبه است.
در این نشست نتایج پژوهش‌های مرکز تحقیقات درباره مزیت‌های شبکه‌های نسیم در جذب مخاطبان نیز ارائه شد. براساس طرح جامع آرایش رسانه‌ای که در مرکز تحقیقات اجرا شد، شبکه نسیم انتخاب اول بینندگان سیما در حوزه طنز، سرگرمی و مسابقات غیر ورزشی بوده است
.در ادامه جلسه مدیران گروه‌های برنامه‌سازی شبکه نسیم و مدیران مرکز تحقیقات دیدگاه‌ها، نظرات و انتظارات متقابل خود را از یکدیگر طرح و بحث کردند.

امتیاز شما