امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

همکاری معاونت فضای مجازی رسانه ملی با پلیس راهور

مشاهده ۳۴۳
۱۳۹۸/۰۸/۲۱- ۰۹:۲۴

در نشست مشترک محمد شریف خانی معاون فضای مجازی رسانه ملی با سردارمهماندار رئیس مرکز پلیس راهور استان تهران، درباره چگونگی افزایش همکاری فیمابین در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی گفتگو شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، محمد شریف خانی، معاون فضای مجازی رسانه ملی به همراه جمعی از مدیران، با سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور استان تهران، دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این نشست سردار مهماندار گفت: تصور می‌شود موضوعات مربوط به فرهنگ ترافیک و مسائل مرتبط به آن جزء وظایف نیروی انتظامی است درحالی که اینطور نیست و تمامی نهادهای حاکمیتی از جمله صداوسیما به مسائل توجه دارند و هرجایی که بتوانند، خدمت رسانی انجام می دهند. به همین منظور برای مسائل آموزش و ترویج فرهنگ ایمنی که دغدغه مشترک همه ماست خواستار همکاری مشترک هستیم.
محمد شریف خانی، ضمن تشکر از اقدامات پلیس راهور، گفت: اینکه به حوزه رسانه اهمیت داده می‌شود جای تشکر دارد، به واقع فرهنگ سازی، شاه بیت اجرایی شدن همه مقررات و چارچوب هاست. یعنی اگر این باور قلبی در مردم باشد که قوانین به نفع آنهاست پیروی از آن انجام می‌شود. البته قوانینی که در این حوزه اعمال می‌شود نظیر صدور جریمه، مجوزها و... که باعث افزایش ضریب سلامتی و ایمنی مردم است در حال اجرا است که البته تاثیرگذار هم هست ولی هیچ چیز به قیمت آن باور قلبی نیست و کارهای رسانه ای این ویژگی را دارد باور قلبی درونی ایجاد می‌کند که این قوانین به نفع آنهاست.
شریف خانی افزود: در حوزه فضای مجازی، ترویج فرهنگ ایمنی از طرق مختلف نظیر استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب برای مردم از تسویه حساب تا جریمه و تهیه گزارش ها و اطلاع رسانی برای مردم می تواند سودمند باشد که به نظر من در حال حاضر روند کنونی نیاز به کار بیشتری دارد تا مردم مواقع اضطرار را دریابند و بدانند چگونه برخورد کنند این آموزش ها می تواند آگاهی مناسبی را بدهد در واقع مردم ذینفع های شما هستند که نیاز به کمک شما دارند.
سردار مهماندار گفت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن بستری مناسب بتوانیم کمک رسانی و خدمات بهتری برای مردم فراهم کنیم تا بتوانند مسائل و دغدغه‌هایشان را با ما مطرح کنند.در حال حاضر هم اپلیکیشنی برای ارسال پیامک های مردمی‌ به منظور اطلاع رسانی تخلفات استفاده می‌شود.
در ادامه این جلسه شریف خانی افزود: ایده ای که به ذهنم می رسد یک برندینگ با یک شخصیت فیزیکی انسانی یا عروسکی است که بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند علی الخصوص با قشر جوان تر که ضرورت بیشتری دارد. کاراکتری که مثبت و جوان باشد تا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و مسئله بعد دسترسی به مخاطب است. در حال حاضر با توجه به افزایش رسانه‌ها، افراد محتوا را در فرمها، قالب ها و پلتفرم های مختلف دریافت می‌کنند که برای جذب مخاطب نیاز به تلاش بیشتری است.
در بخش دیگر این نشست، سرفرازی مدیر شبکه سپهر رسانه پیشنهاد داد: می توان باکس روزانه یا چند روز یکبار بین مدت زمان  5 تا 10 دقیقه حتی به طور زنده مرتبط با حوزه راهورو حتی پلیس فتا پرداخت.
سردار مهماندار گفت: در شبکه ای مجازی از جنس شبکه‌های شی ما برای آموزش مسائل مرتبط با این حوزه نظیر مواد مخدر، جوانان، فتا، راهور و  از این دست موارد می تواند کمک بسیار خوبی برای این نیرو باشد.
در پایان شریف خانی گفت: مدیریت شهر تهران که مثل یک کشور است کار بسیار دشواری است و تراکم این شهر کم نظیر است‌ و با مشغله فراوان، نگاه ویژه پلیس به رسانه واقعا قابل تحسین است و امیدواریم که در این صحنه همیار و همکار خوبی برای ناجا باشیم.
گفتنی است در زمینه طراحی کاراکتر و تولید محتوا در بستر فضای مجازی جلسات مشترک دیگری در آینده نزدیک صورت خواهد گرفت.

امتیاز شما