امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی بهشت آذربایجان غربی در کانال کردی شبکه جهانی سحر

مشاهده ۲۱۴
۱۳۹۸/۰۸/۲۱- ۱۴:۱۳

مستند «برکه‌های دالامپر» عنوان مجموعه زیبا و دیدنی است که کانال کردی شبکه جهانی سحر امشب سه‎شنبه 21 آبان، آن را برای ببینندگان خود پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «برکه‌های دالامپر» عنوان مجموعه زیبا و دیدنی است که کانال کردی شبکه جهانی سحر امشب آن را برای بینندگان خود پخش می‌کند.
مستند «برکه‌های دالامپر» به تهیه کنندگی و کارگردانی نادر پاکروان به معرفی جاذبه‌های دیدنی ارتفاعات دالامپر در نزدیکی ارومیه اختصاص دارد و در سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید شده است. این مستند در نظر دارد به اکوسیستم این منطقه بپردازد و اطلاعات دقیقی از محیط پیرامون برکه و منطقه به بینندگان عرضه کند و زیبایی‌های پنهان را به نمایش گذارد. در جنوب غربی ارومیه در دامنه کوه دالامپر برکه‌های زیادی وجود دارد که از ذوب شدن برف های این کوه به وجود آمده‎اند. از گونه‌های جانوری این کوهستان می‌توان به خرس قهوه‌ای، گرگ، روباه، شغال، مار، خرگوش، بز کوهی، عقاب و... اشاره کرد. همچنین پوشش گیاهی ویژه زاگرس معتدل از جمله گون، آلبالوی وحشی، بادام کوهی و... در دالامپر به وفور یافت می‌شود. دریاچه دالامپر در بر فراز کوهی با همین نام در جنوب غربی ارومیه و شمال غربی شهر اشنویه قرار دارد. کوه دالامپر با ارتفاع تقریبی 3500 متر حدود 45 کیلومتر با ارومیه و 35 کیلومتر با اشنویه فاصله دارد. این کوه در مرز بین سه کشور ایران، عراق و ترکیه واقع شده و از فراز آن گوشه‌هایی از خاک هر سه کشور مذکور قابل مشاهده است.

«برکه‌های دالامپر» را محمدرضا رشیدی برای کانال کردی دوبله و زبانگردانی کرده است. این مستند زیبا امشب 21 آبان، ساعت 18:40 به وقت تهران از کانال کردی پخش می‌شود.

امتیاز شما