امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

مهارت به پویانمایی پیوند زده شد

مشاهده ۳۱۰
۱۳۹۸/۰۸/۲۵- ۱۰:۵۶

با امضای تفاهم‎نامه همکاری شبکه آموزش سیما و مرکز پویانمایی صبا، مهارت‎آموزی با تولید پویانمایی پیوند زده شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیر شبکه آموزش سیما و رئیس مرکز پویانمایی صبا در نشستی با امضای تفاهم‎نامه همکاری از تعامل در تولید و پخش با موضوع‎های مهارت‌آموزی و استعدادیابی خبر دادند.
دکتر احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش در این دیدار با ابراز خشنودی از تعامل پیش رو ابراز امیدواری کرد، با افزایش روزافزون همکاری‌های فیمابین، تولید آثار پویانمایی و پخش آن‎ها سرعت می‎گیرد. وی تولید در شبکه آموزش را مبتنی بر شعار «مردم ، آموزش و مهارت» دانست و افزود: شبکه هفت برای رسیدن به این هدف تلاش می‎کند تا از آموزش رسمی صرف به سمت آموزش‎های مهارتی حرکت کند، آموزش‎هایی که نه تنها مبتنی بر مهارت هستند بلکه مهارت مبتنی بر توانایی محور آن‎هاست. به عبارت دیگر، دانش مبتنی بر توانش مهم‎ترین اصل تولید در شبکه آموزش است.
دکتر احمدی افزادی در ادامه پویانمایی را بهترین ابزار آموزش توصیف کرد و گفت: نسل دیروز و امروز در کنار کارتون‌هایی مانند «باخانمان»، «خانواده دکتر ارنست» و «پلنگ صورتی»، پویانمایی‎ای مانند «شکرستان» را دیده و لذت برده‎اند، کارهایی از این نوع با ماندگاری در ذهن مخاطب، خلاقیت را در چندین نسل نهادینه می‎کند.
وی با تاکید بر دستور ریاست محترم سازمان و معاون محترم سیما هدف نهایی برنامه‌های آموزشی شبکه هفت را آموزش مهارتی خواند و گفت: تمامی‌کارشناسان آموزشی بر این باورند که آموزش صرف نمی‎توانند مبنای مهارت قرار داده شود، با توجه به این اصل برنامه‎سازان و مدیران ما تلاش می‌کنند تا سرگرمی و تفریح را با آموزش مهارت پیوند بزنند.
مدیر شبکه آموزش بر اهمیت تقویت قوه خیال و رویا تاکید کرد و افزود: کودکان و نوجوانان ما امروز در معرض بیماری دیجیتالیسم مدرن هستند و برای مقابله با این بیماری باید به سمت ساخت پویانمایی‌هایی برویم که با تقویت قدرت تخیل و رویای مخاطب آن‎ها را به سمت استفاده از مهارت‎های دستی و فنی ترغیب و تشویق کند.
او در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد،  تولیدات مرکز صبا فصلی نو را در مهارت‎آموزی شبکه هفت باز می‎کند.
در ادامه محمدرحیم لیوانی این تفاهم‎نامه را فصل تازه‎ای از همکاری‌های مرکز صبا با شبکه آموزش توصیف کرد و گفت: شبکه هفت سیما پیش از این نیز همکاری بسیار خوبی در پخش تولیدات مرکز صبا داشت و امیدواریم این تفاهم موجب ارتقا آن شود.
رئیس مرکز صبا گفت: بر اساس توصیه‌های معاون محترم سیما، تولیدات صبا باید با برنامه‌های مکملی در بخش‎های مهارتی، استعدادیابی، تحلیلی و راهبردی گسترش پیدا کند.
لیوانی ادامه داد: همچنین شبکه آموزش می‎تواند با نمایش پشت صحنه تولید آثار پویانمایی به بهترین شکل و با آموزش تکنیک‎های ساخت برای جوانان علاقه‎مند به این هنر صنعت انگیزه بخش باشد.
لیوانی افزود: امتیاز هنر صنعت پویانمایی در ایران، وجود جوانان با انگیزه و خلاق است به طوری که میانگین سنی فعالان عرصه هنرهای دیجیتال 28 سال برآورد شده و شبکه آموزش باید این امتیازات را برای خود فرصتی مغتنم در جذب مخاطب بداند.

امتیاز شما