امروز پنج شنبه  ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

مستندی درباره فیلسوف 90 ساله ایرانی در شبکه چهار

مشاهده ۳۴۷
۱۳۹۸/۰۸/۲۶- ۱۱:۰۲

مستند «آموگار فلسفه» با روایتی از زندگی و فعالیت‎های علمی استاد کریم مجتهدی فیلسوف 90 ساله و چهره ماندگار فلسفه 26 آبان، از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند«آموزگار فلسفه» عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی استاد کریم مجتهدی می‌پردازد.
این مستند یکشنبه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. کریم مجتهدی متولد 1309 در تبریز، فیلسوف، غرب‌شناس، استاد پیشکسوت دانشگاه تهران و عضو هیئت علمی‌پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، دارنده لوح‎سپاس یونسکو و مدال طلای جهانی ابن‌سینا است. بیش از صد مقاله به زبان فارسی و فرانسه و ده‌ها کتاب حاصل عمر این متفکر ایرانی است. از جمله برخی آثار و تالیفات دکتر کریم مجتهدی می‎توان به «فلسفه و ادبیات»، «فیلسوف، دانشجو است»، «مغولان و سرنوشت فرهنگی ایران»، «افلاطونیان متأخر»، «فلسفة نقادی کانت»، «سهروردی و افکار او (تأملی در منابع فلسفه اشراق)»، «فلسفه در دورة تجدید حیات فرهنگی غرب»، «لایب‌نیتس و مفسران فلسفة او»، «افکار هگل»، «فلسفه و فرهنگ»، «فلسفه در آلمان»، «افکار کانت»، «فلسفه و تجدد»، «فلسفه تاریخ» و «فلسفه و غرب» اشاره کرد.
«حکایت دل» به تهیه‎کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب 20 قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه‌ها ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 10 بازپخش می‌شود.

امتیاز شما