امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

با زنان موفق ایرانی در کانال کردی آشنا می‌شویم

مشاهده ۵۲۲
۱۳۹۸/۰۹/۰۹- ۱۴:۴۶

مجموعه مستند «زنان موفق ایرانی» با هدف آشنایی با زندگی و فعالیت‎های تعدادی از زنان برجسته ایرانی، امروز شنبه 9 آذر، از کانال کردی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «زنان موفق ایرانی» به تهیه‎کنندگی محمد تراب‎زاده در قالب مستند، تولید شده است و به معرفی چهار تن از بانوان موفق ایرانی در حوزه‌های مختلف علمی، اجتماعی و سیاسی می‌پردازد.
شکوه‌السادات هاشمی مخترع و تولید‌کننده، زهرا علیزاده ثانی متخصص قلب و عروق، استادیار مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی و دارنده مدال طلای چهل و یکمین جشنواره اختراعات ژنو در سال 1392 (2013) و عنوان «بزرگترین مخترع زن جهان» به‎علت طراحی و ساخت سیستم تعیین میزان تنگی عروق قلبی با روش های منحصر به فرد از جمله افرادی هستند که این برنامه با آنان گفت‎وگو کرده است.
در این برنامه همچنین به معرفی سمیرا جنت دوست دارنده عنوان بانوی اول آشپزی ایرانی از سوی سازمان جهانی غذا و عنوان نخستین بانوی ناشر کتاب‌های نفیس از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زهرا نژادبهرام عضو شورای اسلامی‌شهر تهران، سیاستمدار ایرانی و نخستین معاون فرماندار زن در ایران به صحبت درباره علل موفقیتشان و نحوه طی کردن مسیر از ابتدا تاکنون می‌پردازند.
این مستند با سوژه‌ها همراه شده و مخاطبان را با فعالیت‎های شغلی و اقتصادی آن‎ها و همچنین جایگاه اجتماعی و خانوادگی این بانوان موفق آشنا می‌کند.
این مستند تولید شبکه پرس تی وی است و در 10 قسمت از کانال کردی شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.
مستند «زنان موفق ایرانی» به‎همت زهرا کیانی پور برای این کانال دوبله شده است. ساعت پخش این مجموعه 16:40 به وقت تهران است.

امتیاز شما