امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر سیاست خارجی آمریکا در سال 2019 در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۳۱۴
۱۳۹۸/۱۰/۰۷- ۱۴:۳۰

سیاست خارجی آمریکا در سال 2019 در برنامه این هفته «ما مردم» شبکه پرس تی وی نقد و بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی با اشاره به رد ادعای آمریکا در مورد خروج نظامیانش از سوریه به بررسی هدف اصلی این کشور درخصوص مداخلات امنیتی و اعلام هدف فرعی «برداشت از منابع نفت سوریه» برای جلب افکار عمومی داخلی می‎پردازد و عدم انجام راستی آزمایی و بر جا ماندن ابهامات در قتل «ابوبکر بغدادی» و ایجاد داعش توسط آمریکا را واکاوی می‎کند.
این برنامه همچنین با نگاهی به سیاست‎ها و تصمیمات دونالد ترامپ درخصوص مسائل مرتبط با خاورمیانه، کره شمالی و ونزوئلا به نقد و تبادل نظر درخصوص نقش آمریکا و دخالت‎های ترامپ در کودتای ونزوئلا و تاثیر تحریم‎های آمریکا بر وضعیت زندگی مردم این کشور و جنگ تجاری میان آمریکا و چین و پیامدهای این کشمکش بر وضعیت اقتصادی آمریکا و جهان می‌پردازد.
در ادامه این برنامه ضمن مروری بر تنش‎های میان آمریکا و ایران در پی سرنگون شدن پهپاد آمریکایی متجاوز به حریم هوایی ایران، تصمیمات آمریکا مبنی بر تشکیل ائتلاف دریایی در خلیج فارس و با اقبال مواجه نشدن از این طریق، توسط کشورهای جهان به بحث و گفت‌وگو گذاشته می‎شود.
نگاهی به روابط آمریکا با کره شمالی در یک سال اخیر و واکاوی اهداف پشت پرده ملاقات ترامپ با رهبر کره شمالی، بررسی استیضاح ترامپ در پی رسوایی وی پس از تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین، نگاهی به قراردادهای نظامی آمریکا و عربستان و ارسال تجهیزات نظامی‌برای تقویت سیستم دفاعی سعودی‌ها، واکاوی ابعاد مرگ ابوبکر البغدادی و ارتباط این رهبر داعش با آمریکا و بررسی کودتای بولیوی و نقش آمریکا در این اتفاق از دیگر موارد مورد بحث در برنامه این هفته «ما مردم» به شمار می‎رود.
«ما مردم» شنبه 7 دی، ساعت 20 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 23 بامداد، 7 و 18 و سه شنبه ساعت 3 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما