امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
میرباقری معاونت سیما در سومین هم اندیشی شبکه نسیم تأکید کرد:
میرباقری معاونت سیما در سومین هم اندیشی شبکه نسیم تأکید کرد:

شبکه نسیم جایگاه ویژه‌ای در سبد رسانه‌ای مخاطب دارد

مشاهده ۵۴۹
۱۳۹۸/۱۰/۱۱- ۰۸:۳۵
تعداد بازدید:549

سیدمرتضی میرباقری معاون سیما در سومین دورهمی‌شبکه نسیم، این شبکه را یکی از پرمخاطب‌ترین و مهم‌ترین شبکه‌های تلویزیون نامید که از جمله سه شبکه اصلی پرمخاطب محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی سومین هم اندیشی شبکه نسیم با حضور مرتضی میرباقری معاونت سیما،محمد احسانی مدیر شبکه نسیم، علی اصغر پورمحمدی مشاور معاونت سیما و جمعی از تهیه کنندگان و برنامه سازان شبکه نسیم برگزار شد.

معاون سیما با اشاره به تصمیم بسیار هوشمندانه راه‌اندازی شبکه نسیم گفت: این شبکه که با هدف افزایش نشاط و سرگرمی ماموریت‌اش را در فضای رسانه‌ای به درستی انجام داده اکنون یکی از شبکه‌های شاخص رسانه ملی است و جزو سه شبکه اصلی پرمخاطب محسوب  می‌شود.

وی با تأکید بر علاقه مخاطبان به برنامه‌های ترکیبی و مسابقات گفت: مردم به طور متوسط سه ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند و بیشترین رغبتشان ابتدا به فیلم و سریال و سپس برنامه‌های تفریحی و سرگرمی است. این در حالی است که شبکه نسیم بدون پخش برنامه‌های ورزشی و فیلم و سریال بخش عمده ای از مصرف رسانه‌ای مخاطبان را جذب کرده‌است.

میرباقری یادآور شد: ۳۰ درصد سبد مصرفی مردم فیلم و سریال، ۱۵ درصد آن ورزشی و حدود ۲۰ درصد هم برنامه‌های خبری و سیاسی هستند و شبکه نسیم با وجود اینکه سه قلم اصلی مصرف رسانه ای مردم را ندارد جزو سه شبکه اصلی پرمخاطب محسوب  می‌شود.

معاون سیما با بیان اینکه زمان زیادی از عمرشبکه نسیم نگذشته اما این شبکه خیلی زود در میان شبکه‌های سیما موفق شده، خاطرنشان کرد: اغلب برنامه‌های این شبکه ازجمله کودک شو، دورهمی، کتاب باز و... پربیننده هستند.

وی افزود: رسانه ملی در این باره تصمیم هوشمندانه گرفت و توانست نیاز بخشی از جامعه را برآورده کند، اما باید این نقش را حفظ کند. هرچند سال گذشته با پخش نشدن یکی دو برنامه شبکه با افت مخاطب مواجه شد اما دیگر برنامه‌ها تلاش کردند این افت را جبران کنند.

میرباقری از ترمیم اساسی در این شبکه سخن گفت و تأکید کرد: برنامه «دورهمی» به تازگی شروع شده است و بقیه برنامه‌ها در مسیر خودشان قرار خواهند گرفت چرا که این شبکه محصول فرهنگی‌ای که مورد علاقه مخاطب است از سبد رسانه ای‌اش خارج نمی‌کند.

معاون سیما با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در تولید آثار تأکید کرد: ما باید در مقام برنامه‌ساز به مسائل سیاسی و اجتماعی پیرامون‌مان وقوف کامل داشته باشیم و با دسترسی به منابع دانشگاهی و تخصصی مسیر برنامه‌سازی را ترسیم کنیم.

میرباقری افزود: شناخت وضع موجود مهم‌ترین اصل در برنامه‌سازی است. به هرحال ما در ایران برنامه تولید می‌کنیم و با تکیه بر پیشینه هویتی و تاریخی‌مان جلو می‌رویم پس بدون اگاهی نسبت به این‌ها تولیداتمان نمی‌تواند موفق و تاثیر گذار باشد. در کشوری که سرمایه‌های ادبی، فلسفی و علمی‌ای همچون مولوی، حافظ، سهروردی، ملاصدرا و... دارد بدون وقوف نسبت به این سرمایه‌های هنگفت که هرکدامشان ده‌ها اثر تمدن ساز را می‌توانند بوجود آورند، نمی‌توان کار را پیش برد و باید این‌ها دستمایه اصلی برنامه سازی قرار بگیرد.

میرباقری در پایان با اشاره به وجود مناسبت‌های عزاداری در ماه‌های محرم و صفر و افت نسبی مخاطبان شبکه تصریح کرد: شاید سال‌های اول شاهد این افت بودیم اما اکنون با شناخت ظرفیت‌های قابل اعتنا انتظار داریم بیش از پیش با خلاقیت‌های شما به سبد رسانه‌ای مناسب برسیم.

در ادامه محمد احسانی با اشاره به فعالیت های شبکه نسیم در سخنانی یادآور شد: شبکه نسیم شبکه نشاط و سرگرمی است و طبق نظرسنجی‌ها این شبکه توفیق نسبی داشته و سعی کرده طبق ماموریت خودش پیش برود.

وی افزود: در سال آینده شکه نسیم برنامه‌های جدید روی آنتن خواهد برد و پخش برنامه‌های فعلی که در آنتن شبکه  می‌بینید، تا محرم آینده ادامه خواهد داشت.

گفتنی است هنرمندانی چون مهران مدیری، رامبد جوان، پژمان بازغی، سروش صحت، کامبیز دیرباز، محمد بحرانی، نیما شعبان نژاد، فواد صفاریان پور، مریم نوابی نژاد و..‌.. از جمله برنامه سازان حاضر در این دورهمی صمیمانه که عصر سه شنبه در سالن خورشید مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد بودند.

 

امتیاز شما