امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های رادیو ایران برای انتخابات دوم اسفند 98

مشاهده ۲۸۳
۱۳۹۸/۱۱/۰۵- ۱۳:۵۷

رادیو ایران ویژه برنامه‌هایی را با هدف جلب مشارکت گسترده مردم برای حضور در انتخابات دوم اسفند 98، به عنوان تجلی بارز نقش‌آفرینی مردم در سرنوشت کشور و ترویج و تقویت پایه‌های مردم‌سالاری دینی پخش می‌کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «حضور» در 30 قسمت 25 دقیقه‌ای تهیه شده که با بخش‌های کتاب قانون، زمین بازی، نقلستان، میز مردم و البته قهوه تلخ به استقبال حضور مردم در انتخابات می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی مریم هدیه‌لو و کارشناسی امیرحسین راسخ روزهای زوج ساعت ۲۰:۳۰ از گروه سیاسی رادیو ایران پخش می‌شود.

برنامه «یک نکته» در 30 قسمت 3 دقیقه‌ای، در ساختار کوتاه ترکیبی-گزارشی از رادیو ایران پخش می‌شود. در این برنامه سعی می‌شود که به طور غیر مستقیم صحنه‌های مختلف زندگی و اجتماع بازسازی شود تا شنونده از طریق آن بتواند به استدلالی برسد که « انتخاب» در زندگی بسیار مهم است. برنامه «یک نکته» به تهیه‌کنندگی علیرضا محمدنیا، گویندگی صادق علیخانی، نویسندگی مهدی رستمی و کارشناسی دکتر دربانی روزهای زوج ساعت ۱۵:۲۵ از گروه سیاسی رادیو ایران پخش می‌شود.

«آقای مکعبی» نیز نام یکی دیگر از ویژه برنامه‌های انتخاباتی رادیو ایران است که در 30 قسمت 3 دقیقه‌ای، روزهای شنبه، یکشنبه و سه شنبه ساعت ۱۹:۵۰ از رادیو ایران تقدیم شنوندگان می‌شود. آقای مکعبی عنوان شخصیت خودخواه و انحصارطلبی است که می‌خواهد نامزد انتخابات شود. سیده فاطمه شعار، تهیه‌کننده این برنامه و علیرضا تابان بازیگر نقش آقای مکعبی هستند.

همچنین برنامه «یک قدم جلو» نیز با مباحث مشارکت گروهی، توجه به سرنوشت کشور ، اراده عمومی، انتخاب اصلح ، تغییر رو به جلو ، حفاظت از ایران، آبادی سرزمین و شهر من، و اهمیت قانون در حل مشکلات زندگی مخاطبان را همراهی می‌کند. این برنامه با بازی مصطفی خواجه حسینی، آرش راسخ، امین ضیایی و آسیه گرجی و تهیه‌کنندگی ریحانه بیرامی، از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۰:۲۵ از گروه سیاسی رادیو ایران روی آنتن می‌رود.

گفتنی است برنامه «صحن علنی» سعی می‌کند تا با ایجاد فضایی جذاب و شنیدنی، به حضور حداکثری مردم در انتخابات به عنوان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران کمک کند. در این برنامه علاوه بر سخنان مقام معظم رهبری، با دکتر حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل سیاسی گفت‌وگو می‌شود. گزارش‌های مردمی و پخش نمایش طنز از دیگر بخش‌های برنامه است که به تهیه‌کنندگی زهرا قائدی و اجرای میثم نیک‌نام و بازی علیرضا تابان، روزهای زوج از گروه جامعه رادیو ایران پخش می‌شود.

امتیاز شما