امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
از نگاه پرس تی وی؛
از نگاه پرس تی وی؛

اقتدار و انسجام ایران 41 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی

مشاهده ۸۳۵
۱۳۹۸/۱۱/۲۱- ۱۴:۳۶
تعداد بازدید:835

وضعیت ایران از نظر اقتدار و انسجام در برابر استکبار پس از گذشت 41 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در برنامه این هفته «ایران امروز» (Iran Today) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی گذاشته می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی یوسف پورانوری هم‎زمان با ایام دهه مبارک فجر و چهل‎ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نگاهی به تاریخچه اجمالی انقلاب، علل شکل‎گیری و سهم جنبش‎های مختلف در پیروزی آن به واکاوی علل محبوب نبودن رژیم سابق با وجود فراهم سازی امکانات سرگرمی و تفریحی و نتیجه عکس غربی‎سازی در ایران می‌پردازد.
در این برنامه ضمن مروری بر چالش‎ها و افق‎های پیش روی ایران پس از گذشت یک سال از بیانیه گام دوم انقلاب، پیشرفت‎های علمی، اقتصادی و سیاسی و دستاوردهای 41 ساله انقلاب در عرصه‌هایی مانند آزادی مطبوعات و فضای رسانه‎ای، انتخابات و سهم مردم در اداره مملکت، حضور در صحنه‌های بین‎المللی، ابهت منطقه‎ای از منظر انسجام ملی، امنیت و توان دفاعی-نظامی، دستاوردهای ورزشی و ... به نقد و تبادل نظر گذاشته می‎شود.
بررسی چالش‎های پیش روی جمهوری اسلامی ایران از جمله ترور سران و چهره‌ها، جنگ 8 ساله و پشتیبانی جهانی از صدام، تحریم‎های ظالمانه و ...، بررسی تبدیل تحریم‌ها به فرصت برای ایران به منظور خلاصی از اقتصاد متکی به نفت، نگاهی به دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ امنیت ایران و ترور سردار سلیمانی در نتیجه این موفقیت‎ها به‎دست آمریکا و اشاره به رقم خوردن فصل جدیدی در تاریخ ایران پس از شهادت سردار سلیمانی و به علت حضور میلیونی مردم در تمام شهرهای ایران در اعتراض و اعلام همبستگی علیه استکبار از جمله محورهای بررسی در این برنامه است.
این برنامه همچنین به بررسی مقالات روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی و تحلیلشان از 41 ساله شدن انقلاب می‎پردازد و تلاش کشورهای عربی همسایه ایران برای کاهش تنش‎ها بعد از مشاهده توان موشکی ایران در درهم کوبیدن پایگاه آمریکا در عراق را به بحث و گفت‎وگو می‎گذارد.
«ایران امروز» به تهیه‎کنندگی یوسف پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 00:05 بامداد چهارشنبه 23 بهمن، از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 5، 12 و 17 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 7 و 20 و جمعه ساعت 16 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما