امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

بررسی تأثیربلای کرونا بر اقتصاد چین

مشاهده ۲۰۳
۱۳۹۸/۱۱/۲۷- ۱۵:۰۶

شیوع ویروس کرونا در کمتر از دو ماه چند صد میلیارد دلار ضرر را بر اقتصاد چین وارد کرد، این رویداد و دو موضوع دیگر در «مجله اقتصادی» از کانال آذری شبکه سحر بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برخی تحلیلگران اقتصادی اعتقاد دارند میزان ضرر شرکت‎ها و کاهش صادرات چین در کنار هزینه‌های مالی که دولت چین مجبور شد برای کمک به بانک‎ها، شرکت‎ها و بنگاه‌های اقتصادی پرداخت کند به بیش از 500 میلیارد دلار رسیده است.
علی نیلی کارشناس اقتصادی در استودیوی برنامه از تهران موضوع تزریق نقدینگی به بازارهای مالی این کشور و دیگر اقدامات حمایتی دولت چین برای خروج از بحران پیش رو را تحلیل می‎کند.
شاهین مصطوفی دیگر کارشناس برنامه ساکن در باکو موضوع افزایش یازده درصدی روابط تجاری ایران و آذربایجان از ابتدای امسال نسبت به همین مدت مشابه در سال گذشته را در موضوع منطقه‎ای نقد می‌کند و فرشاد پرویزیان در انتهای این برنامه 30 دقیقه‎ای و با هدف مطالعه اقتصاد ایران رشد چهل و سه درصدی ظرفیت پالایشگاهی کشورمان را واکاوی می‎کند.
«مجله اقتصادی» یکشنبه بیست‎وهفتم بهمن ساعت 19، به وقت تهران با اجرای سیما باباپور و تهیه‎کنندگی عاطفه جمعه خالدی، روی آنتن کانال آذری شبکه سحر می‎رود.

امتیاز شما