امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به اقدام لاهه علیه رژیم صهیونیستی در پرس تی وی

مشاهده ۵۰۷
۱۳۹۸/۱۱/۳۰- ۱۳:۱۰

در برنامه این هفته «پرونده‌های فلسطین» (palestie files) از شبکه پرس تی وی درباره اقدام دیوان بین‎المللی کیفری لاهه درخصوص انجام تحقیقات در زمینه جنایات جنگی اسرائیل در کرانه باختری اشغالی از جمله بیت‎المقدس و نوار غزه بحث و بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با نگاهی به شواهد موجود درخصوص جنایات و جرایم رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در مناطق اشغالی از قبیل بیت‎المقدس و نوار غزه به واکاوی مواضع دیوان بین‎المللی کیفری در قبال این جنایات می‌پردازد.
این برنامه ضمن مروری بر اظهارات فاتو بنسودا دادستان کل دیوان بین‎المللی کیفری درخصوص جرائم رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی فلسطین و آغاز تحقیقات در این رابطه و مجرم شناختن رژیم صهیونیستی به‎علت اقداماتش در کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی، اقدام دیوان لاهه به‎منظور انجام تحقیقات کامل درخصوص پرونده‌هایی همچون جنگ غزه در سال 2014، راهپیمایی بازگشت بزرگ و اشغالگری‌ها و شهرک‎سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و شرق قدس را به نقد و تبادل نظر می‎گذارد.
در این برنامه همچنین عملکرد و وظایف دیوان بین‎المللی کیفری که فعالیت خود را از سال 2002 آغاز کرده نیز واکاوی می‎شود و بحث و گفت‎وگو درباره پیامدهای تحقیقات دیوان بین‎المللی کیفری برای رژیم صهیونیستی، احتمال صدور حکم بازداشت برخی از مقامات رژیم صهیونیستی از جمله بنیامین نتانیاهو و اویگدور لیبرمن از سوی این دادگاه، واکنش فلسطینی‌ها در قبال تصمیم دیوان بین‎المللی کیفری و تلاش‎های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اخلال در روند تحقیقات و سیاسی کردن تصمیم دیوان بین‎المللی کیفری و ارتباط دادن این تصمیم با موضوعات مرتبط با ضدیهودیت صورت گرفت.
«پرونده‌های فلسطین» به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری و با اجرای و سام‎البحرانی جمعه دوم اسفند، ساعت 11 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 23، شنبه ساعت 12 و 19، یکشنبه ساعت 3، دوشنبه ساعت 10 و 16 و سه‎شنبه ساعت 14 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما