امروز چهارشنبه  ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

«نوروز دیریا» در «فصل بهارون»/ تدارک ویژه صداوسیمای خلیج فارس در بهار ۹۹

مشاهده ۷۵۲
۱۳۹۸/۱۲/۱۳- ۱۰:۴۴

صداوسیمای خلیج فارس با ویژه برنامه‌های «چیری ویری بهار»، «بوی بهار»، «هفت سین»، «نوروز دیریا» و «فصل بهارون» به استقبال سال 99 می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای خلیج فارس با دو ویژه برنامه «نوروز دیریا» و «فصل بهارون» به استقبال نوروز ۹۹ می رود.
«نوروز دیریا» با هدف معرفی آداب و رسوم و مناطق گردشگری و صنایع دستی استان از سیمای خلیج فارس پخش می‌شود. گردشگری، گزارش، مصاحبه با مسئولان کمیته‌های ستاد تسهیل نوروزی، نماهنگ‌های شاد و جذاب و وله‌های مختلف از مناطق دیدینی و تاریخی استان، بخش‌های متنوع این ویژه برنامه را تشکیل می‌دهد.
ترویج آداب و سنن و فرهنگ مردم استان، استفاده بهینه از اوقات فراغت و تعطیلات نوروزی و تفریحات سالم از دیگر رویکردهای این برنامه است. برنامه «نوروز دیریا» در 13 برنامه 20 دقیقه‌ای در ساختار ترکیبی-گزارشی، به تهیه‌کنندگی زهرا کریمی تقدیم مخاطبان می‌شود.
ویژه برنامه تحویل سال «فصل بهارون» به تهیه‌کنندگی مرتضی کیوانی‌زاده نیز با حضور مهمانان و هنرمندان از ساعت 6 بامداد به مدت 18 دقیقه روی آنتن می‌رود. گروه موسیقی، حافظ خوانی توسط هنرمندان استان، صحبت‌های استاندار و امام جمعه، مناطق گردشگری، وله تبریک عید نوروز از زبان بزرگان و هنرمندان، گزارش از نوروز سربازان و گزارش مردمی‌ با موضوع آبادانی کشو و ... از آیتم‌های برنامه است.
«چیری ویری بهار» نیز عنوان ویژه برنامه رادیو خلیج فارس است که به تهیه‌کنندگی فتانه گیلیاردی، در 30 قسمت 120 دقیقه‌ای ویژه نوروز تدارک دیده شده است.
نگاهی به آداب و رسوم مردم استان در ایام نوروز باستانی و معرفی مناطق گردشگری و دیدنی استان، اطلاع‌رسانی به مسافران، نمایش‌های طنز، پیام رهبری درخصوص شعار سال، ارتباط با مراکز استان‌ها با هدف آشنایی با آداب و رسوم نوروز و معرفی مناطق گردشگری هر استان، گزارش، موسیقی، راهیان نور، کارشناس مذهبی و ... بخش‌های مختلف این ویژه برنامه را تشکیل می‌دهد.
«بوی بهار» دیگر ویژه برنامه رادیو خلیج فارس است که 29 اسفند با هدف ایجاد فضایی شاد و صمیمانه در بین مردم و اطلاع رسانی به شنوندگان و مسافران نوروزی تهیه شده است.
همچنین با توجه به مقارن شدن سال تحویل با شهادت امام موسی کاظم(ع)، به سیره آن حضرت در این ویژه برنامه نیز پرداخته می‌شود.
راهیان نور، هواشناسی و پلیس، مسابقه، ارتباط با مراکز استانها، نکات بهداشتی، پویش ایمن برانیم و تاکید بر رانندگی بدون خطر، طنز ، موسیقی، بسته‌های کارشناسی، ارتباط با مسئولان برای اطلاع‌رسانی به مسافران نوروزی از جمله بخش‌های برنامه است.
مریم صابری تهیه‌کنندگی، ژیلا پوریا گویندگی و مهناز داغینه گزارشگری برنامه «بوی بهار» را برعهده دارند.
«هفت سین» نیز ویژه برنامه لحظه تحویل سال نو رادیو خلیج فارس است که به تهیه‌کنندگی مریم صابری، به مدت 120 دقیقه شنیده می‌شود. سرود محلی، آهنگ‌های درخواستی، آداب و سنن نوروز، گزارش مردمی، بیان نکات بهداشتی، ارتباط با راهیان نور دریایی و گلزار شهدا و مباحث کارشناسی از آیتم‌های برنامه است.
با توجه به مصادف شدن سال تحویل با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، کارشناس مذهبی به شخصیت و جنبه‌های مختلف زندگی امام موسی کاظم(ع) می‌پردازد.

امتیاز شما