امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

#خدا_همیشه_همه_جا/ تدارکات ویژه شورای معارف سیما برای آرامش مخاطبان با دعا و ثنا

مشاهده ۱۰۸۶
۱۳۹۸/۱۲/۱۳- ۱۲:۱۱
حاشیه خبر:

برنامه‌های معارفی سیما با رویکرد امیدبخشی و نقش توسل و دعا در آرام بخشی جامعه در تمام شبکه‌های سیما تولید و پخش می‎شود.

برنامه‌های معارفی سیما با رویکرد امیدبخشی و نقش توسل و دعا در آرام بخشی جامعه در تمام شبکه‌های سیما تولید و پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی ، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف و دبیر شورای معارف سیما با اعلام این خبر که برنامه‌های معارفی سیما با رویکرد امیدبخشی و نقش توسل و دعا در آرام بخشی جامعه در تمام شبکه‌های سیما تولید و پخش می‎شود، گفت: سیاست‎های کلی برنامه‌های معارفی به گروه‌های معارف شبکه‌های مختلف تلویزیون ابلاغ شده است.
وی عنوان کرد: مصاحبه و گفت‎وگو با شخصیت‎های دینی و واعظان نام آشنای کشور با موضوع نقش توسل و دعا در دفع بلاها و گرفتاری‌ها و همچنین بهره‎گیری از بیانات بزرگانی همچون آیت‎الله حسن‎زاده آملی، آیت‎الله بهجت، آیت‎الله حق‎شناس، آیت‎الله بهاءالدینی، و آیت‎الله آقامجتبی تهرانی و ... با محور دعا، معنویت و آرامش بخشی یاد خدا در دستور کار گروه‌های برنامه‎سازان معارفی قرار می‎گیرد.
پخش زیرنویس مستمر احادیث مرتبط با راهکارهای دفع بلا و گرفتاری از دیگر اقدامات شورای معارف سیما برای شرایط حال حاضر جامعه است، همچنین پخش هم‎زمان دعای توسل روز سه‎شنبه ساعت 20 از شبکه‌های سیما از مسجد مقدس جمکران، قم و مشهد مقدس تدارک دیگر این شبکه برای مخاطبانش به ‎شمار می‎آید.
همچنین  جواد شیخ اکبری از راه‎اندازی پویش قرائت سوره مبارکه حمد و همکاری شبکه‌های سیما با نیت توسل و تمسّک مردم به قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در پایگاه اطلاع‎رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به آدرس www.qurantv.ir و صفحه مجازی این شبکه به آدرس @qtv_irib خبر داد و افزود: برنامه‌های معارفی در برخی از شبکه‌های سیما مانند این شب‎ها و ... احیا شده و برنامه‌های خانواده شبکه‌های سیما مامور شدند به موضوع نقش معنویت و دعا در آرامش خانواده بپردازند که به برنامه‌های «سیمای خانواده»، «عصر خانواده» و «به خانه بر می‎گردیم» اشاره داشتند.
وی افزود: پخش ویژه برنامه‌هایی به مناسبت ولادت امیرالمومنین علی (ع) و استفاده از این ظرفیت به منظور ایجاد فضای شاد معنوی در جامعه نیز از اقدامات شبکه قرآن است.
شیخ اکبری با اشاره به اینکه فعالیت هیئات مذهبی به‎منظور پیشگیری از بیماری کرونا به حالت تعلیق در آمده است، گفت: با همکاری هیئت رزمندگان اسلام و به رسم سنت قدیمی، روضه‌هایی خانگی برپا و گزارش‎هایی از این روضه‌ها ضبط و پخش می‎شود. ضمن آنکه ارتباط‎هایی مستقیم با اماکن و عتبات مقدسه برای بهره‌‎مندی از فضاهای تعاملی به صورت زیارت مجازی روی آنتن شبکه‌های سیما می‎رود.
برنامه‎ریزی به منظور ایجاد امکان اعتکاف تلویزیونی از دیگر مواردی بود که دبیر شورای معارف سیما با توجه به نزدیک بودن این ایام به آن اشاره کرد و گفت: طرحی با شعار «#خدا_همیشه_همه_جا» با موضوع تبلیغ فریضه اعتکاف و نماز جماعت در منازل از سوی شورای معارف سیما برگزار می‌شود.

امتیاز شما