امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه اشراق در تدارک نوروز / ددمان سریالی به زبان ترکی

مشاهده ۶۵۱
۱۳۹۸/۱۲/۲۰- ۱۲:۳۵

صداوسیمای مرکز زنجان همانند سال‎های گذشته برنامه‎های شاد و متنوعی را برای نوروز ۹۹ و آغاز سال جدید تدارک و پیش بینی کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز زنجان نوروز ۹۹ را با ویژه برنامه تحویل سال نو که گل بهارنام دارد به مدت ۱۸۰ دقیقه از ساعت ۶ آغاز می‌کند. پخش زنده مراسم تحویل سال نو و بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، ارتباط با مسئولان ستاد سفرهای نوروزی، ارتباط با گزارشگران آزاد شهرهای استان، معرفی موسیقی محلی، فرهنگ بومی و آداب و رسوم نوروزی مناظق مختلف استان، ارتباط با سایر مراکز استانی و شبکه‎های سراسری و گزارش از اماکن مذهبی و تاریخی شهرهای استان، از آیتم های این ویژه برنامه است.

سریال «ددمان» به کارگردانی حسن زاده به زبان تکی و با موضوعی طنز در 15قسمت 35دقیقه‌ای در ایام نوروز روانه آنتن سیمای استانی زنجان می‌شود.

برنامه«بایرام گجه لری» عنوان دیگر ویژه برنامه‎ای است که به‎مدت ۶۰دقیقه از اول تا سیزدهم فروردین از ساعت ۲۱، هرشب به تهیه‎کنندگی علی رجبی با آیتم‎های مختلفی مانند گزارش طنز، دابسمش، نوروزنامه، مسابقه پیامکی و موسیقی محلی، اوقات شادی را برای بینندگان به ارمغان می‎آورد. امسال با توجه به انتشار ویروس کرونا هشدارها و آخرین اخبار این بیماری هم با برقراری ارتباط مستقیم، همچنین دعوت از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان از آیتم‎های دیگر این برنامه است.
ده بر
نامه  ۴۰ دقیقه ای «باهار نغمه سی» با موضوع معرفی آداب ،رسوم و معرفی اماکن تاریخی و گردشگری استان و موسیقی بومی، ۵ برنامه شادمانه نوروزی ویژه کودک و خردسال با عنوان «اتل متل» و ۵ برنامه ۱۰ دقیقه‎ای ایران۸۷ باموضوع معرفی استان زنجان، از دیگر برنامه‎های نوروزی شبکه اشراق است.
پخش سیما هم روزانه با پخش۲ فیلم سینمایی و یک فیلم‎سینمایی ویژه نوجوانان در قالب برنامه شادمانه، سریال‎های نوروزی به زبان محلی و فارسی، مستندهای نوروزی و ده‎ها سرود و وله بهاری میهمان سفره‎های هفت‎سین بینندگان می‎شود.
معاونت صدای مرکز زنجان هم نوروز ۹۹ را با ویژه برنامه «  نوروز گلی»  آغاز می‎کند. این برنامه به‎مدت ۱۲۰ دقیقه حال و هوای تحویل سال را به سمع شنوندگان می‎رساند و از آیتم‎های این برنامه می‎توان به مواردی از قبیل پخش بیانات نوروزی رهبر معظم انقلاب، دعوت از میهمانان ایثارگر و آزادگان سرافراز و نقل خاطراتشان از لحظات سال تحویل دوران دفاع مقدس و زمان اسارت، تهیه گزارش از مزار شهدا و امامزاده سید ابراهیم (ع)، ارتباط با کاروان راهیان نور، کربلای معلی، مشهد مقدس، قم و حرم مطهر شاهچراغ تهیه گزارش از خانواده‎های شهدای مدافعان حرم، تهیه گزارش از سرای سالمندان، بیمارستان‎ها، آتش‎نشانی و تهیه گزارش از هواشناسی، کنترل راه‎ها و هلال احمر، بسته‎های آموزشی در خصوص بیماری کرونا، تغذیه نوروزی و شعرخوانی و  معرفی آداب رسوم مناطق مختلف و جاذبه‎های گردشگری و سنت‎های ویژه عید نوروز و .... اشاره کرد.
»
نازلی بهار» دیگر ویژه برنامه‎ای است که در ایام نوروز در ۱۵ برنامه ۱۲۰ دقیقه‎ای بربال امواج میهمان شنوندگان استان زنجان می‎شود و روزانه  تا ۱۳ فروردین با بخش‎های متفاوتی از جمله، موسیقی، گزارش، کارشناس، ارتباط با مرکز خدمات‎رسانی، هواشناسی، پلیس راه، هلال احمر، اطلاعات اورژانس و معرفی مراکز گردشگری زنجان و با هدف ایجاد فضای شاد و مفرح در ایام نوروز از رادیو زنجان پخش می‎شود.
ضمن اینکه صدای استانی مرکز زنجان با ۱۵  برنامه ۱۲۰دقیقه‎ای «یازگلدی» ۱۵برنامه تحویل آرزوها، آینه در آیته، قند و عسل، نوگروز، ایران را بگردیم، و ۳۰ برنامه ۵ دقیقه‎ای شیرینی خونه ایران با موضوع استقبال از آیین‎های نوروزی از اواخر اسفند ماه امسال تا پایان تعطیلات میهمان مخاطبان خود می‎شود.
معاونت خبر مرکز هم همگام با سایر معاونت‎های تولیدی تدارک ویژه‎ای برای ایام نوروز انجام داده است. پخش گزارش‎های تولیدی مختلف از مناطق گردشگری و تفریحی استان، معرفی صنایع دستی زنجان، سفرهای نوروزی و ..... از برنامه خبرگزاری صداوسیمای مرکز زنجان برای ایام نوروز است .
معاونت فضای مجازی مرکز هم با تولید ۱۰ مستند کوتاه از بناهای تاریخی، ۱۰ تایم لپس از ابنیه فرهنگی، ۱۰ پوستر، ۳ اینفوگرافیک، 2 مستند گزارشی، ۱۰ پادکست، ۲ موشن‎گرافیک و ایجاد صفحه ویژه نوروز ۹۹ در سایت مرکز به استقبال نوروز می‎رود.

امتیاز شما

برچسب‌ها: