امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ویژه برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما برای ایام‎البیض

مشاهده ۱۱۳۵
۱۳۹۸/۱۲/۲۱- ۱۳:۲۵

شبکه قرآن و معارف سیما امسال مراسم اعتکاف را با شعار «خدا همیشه همه جا» ضمن ارتباط زنده با حرم مطهر رضوی، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و کربلای معلی، فضای معنوی ایام اعتکاف را به منازل ایرانیان آورد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «خدا همیشه همه جا» ویژه برنامه ایام البیض، با رویکرد امیدبخشی و نقش توسل و دعا در آرام‌بخشی جامعه، با بخش‌های متنوع شامل سخنرانی کارشناسان مذهبی؛ حجج‎الاسلام کازرونی، اکبریان، نظافت، میلانی‎نژاد و با مرثیه‎سرایی مداحان اهل بیت (ع)، مصطفی سماواتی، حمید زین‎العابدین و مهدی‎نژاد و همچنین قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، زیارت امین‎الله و دعای مجیر و نیز اجرای گروه تواشیح و مدیحه‎سرایی، ابتهال‎خوانی و ذکر دعا و توسل و پخش مراسم اعتکاف سال گذشته حرم مطهر رضوی در این سه روز ایام اعتکاف از دیگر برنامه‌هایی بود که از 7 صبح روی آنتن این شبکه رفت.
شبکه قرآن و معارف سیما با توجه به وضع فعلی جامعه و برگزاری مراسم اعتکاف در منازل، انجام اعمال ام داوود، به قصد رجا و به امید اجابت دعا در روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه مبارک رجب را در جدول پخش خود قرار داد که در روز 15 رجب 8 ساعت ارتباط مستقیم از حرم مطهر امام رضا (ع)، صحن گوهرشاد با قرائت 5 جزء قرآن کریم و دعای ام داوود داشت.
از دیگر برنامه‌های این شبکه پخش ویژه برنامه سحرگاهی «تسبیح» از ساعت 4 بامداد در ماه مبارک رجب بود که هر روز با اجرای سید مرتضی جوادی پخش شد.
پخش برنامه «حریم امن» از حریم ملکوتی امام رضا (ع) و پخش ویژه برنامه «خوشبخت» هم از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این ایام بود.
همچنین برگزاری و برقراری ارتباط مستقیم با هیئت‎های مختلف، بدون حضور جمعیت با مداحی حسین طاهری و همچنین قرائت دعای توسل از حرم مطهر حضرت زینب (س) در شام وفات این بانوی بزرگوار با صدای شیخ شریف از دیگر اقدامات شبکه قرآن و معارف سیما بود که تقدیم مخاطبانش شد.

امتیاز شما