امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر به «بهشت‎های زیر آب» در شبکه افق

مشاهده ۸۷۵
۱۳۹۸/۱۲/۲۴- ۱۵:۰۲

مجموعه مستند «بهشت‎های زیر آب» با موضوع زیبایی‌های سواحل و طبیعت زیر دریا در قاره استرالیا، شنبه تا چهارشنبه این هفته، روی آنتن شبکه افق می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه «بهشت‎های زیر آب» مستندی است درباره زیبایی‌هایی که در زیر آب‎های اقیانوسی قاره استرالیا وجود دارد، دنیایی بی‎انتها و موزه‎ای طبیعی از شگفتی‌های آفرینش که چشم هر بیننده‎ای را مجذوب و مسحور می‌کند. این مجموعه در سه قسمت با عناوین «ساکنان جزیره»، «قلمرو مرجان‌ها» و «جنوب اسرارآمیز» روی آنتن شبکه افق می‎رود و در هر قسمت به یکی از شگفتی‌های خلقت در این نقطه از کره زمین می‌پردازد. بررسی حیات جانوری و گیاهی زیر آب در سواحل گینه نو و بخش‎های مختلف استرالیا، قسمت‎های گوناگون «بهشت‎های زیر آّب» را تشکیل می‎دهند. همچنین تصاویر از طبیعت بکر در این گوشه زمین در جای جای این مستند دیده می‌شود. نیت اسکروپچر تهیه‎کننده و دیوید هنان کارگردان این مجموعه مستند هستند که طی روزهای شنبه تا چهارشنبه این هفته، ساعت 17:30 روی آنتن شبکه افق می‎رود. علاقه‎مندان به اینگونه مستندها می‎توانند ساعت 7:30 روز بعد بیننده تکرار مستند «بهشت‎های زیر آب» باشند.

همراه با شهید سلیمانی در «بدرقه تا بهشت»
در پی شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر او و دیگر شهدای مقاومت در کشور عراق و در جوار اعتاب مقدسه هم برگزار شد و جمعیت زیادی از مردم این کشور برای حضور در این مراسم حضور یافتند. «بدرقه تا بهشت» مستندی روایت‎گونه از مراسم تشییع پیکر سپهبد قاسم سلیمانی در اعتاب مقدسه که شنبه 24 اسفند، از شبکه افق پخش می‌شود. زمان پخش این مستند، ساعت 22 است و تکرار آن روز بعد ساعت 16:30 روی آنتن می‎رود.
داروساز برجسته ایرانی به شبکه افق می‎آید
مجموعه «طبیبان حاذق» در 10 قسمت به معرفی 10 نفر از پزشکان بالای 80 سال و از شاگردان محمد قریب و پروفسور شمس می‌پردازد. در هر قسمت یکی از این افراد معرفی شده و طی گفت وگوهایی، به زندگی و آثار آن‎ها اشاره می‌شود. در هفتمین قسمت، دکتر سید فضل‎الله حکمت‎یار، بنیانگذار دانشکده داروسازی اصفهان و به زندگی این پزشک حاذق ایرانی پرداخته شده است. او یکی از بزرگترین اطباء داروسازی در ایران است که خدمات شایان توجهی به حوزه سلامت در کشور داشته است. ابوالفضل دودانگه کارگردان و سید محسن طباطبایی تهیه‎کننده مجموعه «طبیبان حاذق» هستند که هفتمین قسمت آن شنبه 24 اسفند ساعت 21 از شبکه افق پخش می‌شود.
«قصه با هم بودن» در بین خوزستانی‌ها

مجموعه مستند «قصه با هم بودن» روایتی است درباره کارآفرینی به سبک کسانی که سرمایه‌های اندکی داشته‎اند ولی تلاش و همتشان بسیار زیاد است. در هر قسمت از این مستند زندگی و موفقیت‎های صاحبان مشاغل تولیدی بیان می‌شود، افرادی که سرمایه‎ای اندک در تولید موثر بوده‌اند. در نخستین قسمت، سفری خواهیم داشت به روستای آبژدان از توابع اندیکا در استان خوزستان و با یک بانوی ایرانی آشنا خواهیم شد، خانم توران کیارسی برای توانمند سازی بانوان روستاهای توابع اندیکا اقدامات موثری انجام داده که در این قسمت از مجموعه به تصویر کشیده شده است. «قصه با هم بودن» به تهیه‎کنندگی امیرحسین خلیل زاده، شنبه تا چهارشنبه ساعت 18:30 و تکرار آن ساعت 14 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
«یاد یار» در شبکه افق
حجت‎الاسلام‎والمسلمین مرحوم سید احمد خمینی در سال 1324 در قم متولد شد؛ او دومین فرزند امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است. سید احمد هم‎زمان که دروس جدید را در مدرسه می‌گذراند، به حوزه علمیه نیز می رفت تا مقدمات علوم حوزوی را فرا گیرد، بعد از آن به درس خارج فقه و اصول رفت و از محضر اساتیدی همچون امام خمینی(ره)، آیت‎الله فاضل لنکرانی، آیت‎الله محمدی گیلانی و آیت‎الله سلطانی طباطبایی بهره برد. ایشان بعد از دستگیری و تبعید امام راحل به عراق، به طور پنهانی از کشور خارج شد و به نزد پدرش رفت ولی مجددا سفرهایی به ایران داشت و در انتقال پیام های امام به مبارزین نقش فعالی ایفا کرد. در دورانی هم که امام خمینی(ره) به پاریس تبعید شد، سید احمد در کنارش بود و عهده دار برقراری ارتباط گسترده و لازم بین گروه‌ های مختلف با امام شد. مستند «یاد یار» در ارتباط با زندگی و فعالیت‎های سیاسی و اجتماعی مرحوم سید احمد خمینی است؛ این مستند از دوران کودکی سید احمد شروع می‌شود و پس از روایت دوران مبارزات، دستگیری و تبعید امام، تا بیماری و رحلت ایشان ادامه می یابد همچنین به نقش او در انتقال پیام‎های امام خمینی(ره) در دوران جنگ به سران کشور و فرماندهان نظامی هم اشاره می‌شود. امیر آذین تهیه‎کنندگی و کارگردانی این مستند را بر عهده داشته است. «یاد یار» برای پخش از شبکه افق در روز شنبه 24 اسفند 23 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم ساعت 13 روز بعد روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما