امروز جمعه  ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

عکس‌های تکان‌ دهنده مادر مهاجر در قاب هیسپان تی وی

مشاهده ۶۵۲
۱۳۹۹/۰۱/۲۶- ۱۳:۱۳

برنامه این هفته «عکس‌های تکان ‎دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) به بررسی عکس مادر مهاجر مکزیکی و فرزندانش در مرز آمریکا اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به بررسی عکسی از یک مادر مهاجر در حال فرار از دست نیروهای مرزی آمریکا در مرز مکزیک می‌ پردازد.
این عکس که در 25 نوامبر 2018 با تلاش یک عکاس خبری به نام کیم کیانگ هون به ثبت رسید و توجه جهانی را به سیاست ترامپ نسبت به مهاجران معطوف کرد، یک مادر پناهجوی مکزیکی را در حالی که با کودکانش از شلیک ‌گازهای اشک‌آور در مرز مکزیک فرار می‌کرد نشان می ‎دهد.
در این عکس، ماریا ۳۵ ساله مادر پنج کودک، دیده می‌شود که به کاروان پناهجویانی که به سمت آمریکا در حرکت بودند، پیوسته و هنگامی‌ که به مرز آمریکا نزدیک شده ناگهان سه گاز اشک‌آور در نزدیکی او و پنج کودکش به زمین برخورد کرده است. این عکس به نماد قساوت قلب ترامپ نسبت به مهاجران تبدیل شد و تاثیر آن به حدی بود که خبرنگار رویترز راهی اردوگاه پناهجویان در شهر مرزی تیخوانا در مکزیک شد و با این مادر مکزیکی به گفت‎ و گو نشست. این برنامه با اشاره به بازتاب این عکس در جهان و منفور شدن چهره ترامپ، به بررسی دستورات جنون آمیز ترامپ در رابطه با مهاجران و وضعیت دردناک کاروان هندوراسی که در مرز آمریکا با حمله پلیس روبه‌رو شد، می‎ پردازد.
«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه‌کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبان گردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز در ساعات 4:45، 13:45 و 20:15 ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌ رود.

امتیاز شما