امروز شنبه  ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

حال و هوای رمضان در کنار آب‌های نیلگون خلیج فارس

مشاهده ۵۱۹
۱۳۹۹/۰۲/۰۱- ۱۱:۲۸

صداوسیمای مرکز خلیج فارس در گرماگرم روزهای بهاری، با صفای هموطنان جنوبی، در بهار قرآن همنوا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، َرسانه استانی خلیج فارس برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان این شبکه را اعلام کرد:

رادیو خلیج فارس

برنامه «ماه عاشقی» ویژه برنامه افطار رادیو خلیج فارس است که در ساختار ترکیبی نمایشی در 30 قسمت 90 دقیقه‎ای به تهیه‎کنندگی امیرارسلان خوبیاری، از ساعت 18 تا 19:30 پخش می‎شود. این ویژه برنامه عصرگاهی شامل بخش‎های مختلفی از جمله کارشناس احکام و مذهبی، سفره افطار، مسابقه قرآنی، مصاحبه و تلفن و پیامک است.

«گم‌گم سحری» ویژه برنامه سحرگاهی رادیو خلیج فارس به تهیه‎کنندگی امید تنی در 30 قسمت 90 دقیقه‎ای است که ویژه پخش دعای سحرگاهی تدارک دیده شده است. این ویژه برنامه در سحرگاهان ماه مبارک رمضان از ساعت 3:30 تا 5 صبح از صدای خلیج فارس پخش می‌شود.

«شب‎های رمضان» برنامه‎ای فرهنگی در رادیو خلیج فارس است که در خصوص آداب و رسوم و ویژگی‎های ماه مبارک رمضان در فرهنگ هرمزگان، هر شب ساعت 21:35 تا 22:30 به تهیه‎کنندگی و گویندگی فرزین رنجبر پخش می‌شود.

«اوج بندگی» ویژه برنامه شب‎های قدر رادیو خلیج‎فارس به تهیه‎کنندگی عباس ایرانمنش، هم‌زمان با لیالی پرفضیلت قدر ساعت 22:30 تقدیم روزه‌داران هرمزگانی می‌شود.

«محراب خونین» هم‌زمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) به‎صورت ویژه از صدای خلیج فارس پخش می‌شود. این برنامه به پخش عزاداری سنتی درهرمزگان و بیان فضایل حضرت علی (ع) و درسهایی از زندگی آن حضرت باحضورکارشناسان مذهبی می‌پردازد. تهیه‌کنندگی این برنامه با معصومه ناصری است.

«دریای معرفت» پخش سخنرانی حجت‎الاسلام‎والمسلمین دکتر عبادی‎زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه را با موضوع قناعت در ماه مبارک رمضان، هر شب ساعت 17:30 تا 17:45 به تهیه‌کنندگی فیروزه‌ هاشمی از رادیو خلیج فارس روی آنتن می‎برد.

«نغمه‌های رمضان» با پخش آواها و نواهای ویژه ماه مبارک رمضان، هرشب ساعت 23 به‎مدت 45 دقیقه به تهیه‎کنندگی مهرنوش ایرانخواه در صدای خلیج فارس پخش می‎شود.

«برآستان جانان» هر روز ساعت 12:15 تا 13 به تهیه‎کنندگی مهدیه احترامی از صدای خلیج فارس پخش می‌شود که به معرفی قاریان استان، نهج البلاغه سلام، آموزش احکام و مباحث کارشناسی می‌پردازد.

«راه ولایت» با پخش بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ماه مبارک رمضان، موضوع سال و گام دوم انقلاب اسلامی، در ایام ماه رمضان هر روز ساعت 13:50 تا 14 به تهیه‌کنندگی مهدیه احترامی‌ تقدیم شنوندگان می‎شود.

«عیدانه» به‎مناسبت عید سعید فطر در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی به تهیه‌کنندگی مشترک فتانه گیلیاردی و سید جلیل هاشمی‌ پخش می‎شود. «عیدانه» برنامه‎ای است ترکیبی‌-نمایشی و شاد که به‌مناسبت عید سعید فطر  با پخش ترانه‌های شادبومی استان، پخش قطعات نمایشی و ارتباط تلفنی با هنرمندان استان روی آنتن می‌رود. این ویژه برنامه در نوبت صبح ساعت 8:30 تا 11:30 و عصرنیز از ساعت 17 تا 20 از صدای خلیج فارس پخش می‎شود.

پخش برنامه‌های تامینی و آرشیوی «نمایش رمضان»، «زورق باران»، «چراغ مطالعه»، «مناجات»، «شمیم وحی»، «آیه‌ها و قصه‌ها»، «نشانه‌ها»، «زیارت آل یاسین»، «رزق حلال»، «چی چی کا»، ترتیل و آموزش روان خوانی از دیگر فعالیت‌های صدای خلیج فارس در ماه مبارک رمضان است.

سیمای خلیج فارس

سیمای خلیج فارس نیز در ایام ماه رمضان با دو ویژه برنامه «ماه رویایی» و «گم گم سحری»  با روزه‌داران همراه می‎شود.

«ماه رویایی» ویژه برنامه افطار سیمای خلیج فارس است. این ویژه برنامه در ایام ماه مبارک هر شب قبل از اذان مغرب روی آنتن سیمای خلیج فارس می‎رود. «ماه رویایی» باهدف کمک به نیازمندان و معرفی افرادموفق و خیر، سعی دارد با ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و توسل به خدا و ائمه اطهار (ع) با بخش‎های متنوع گزارش از مکان‎های قرآنی، سفره‌های افطار، گروه تواشیح، دعای روز ماه مبارک رمضان، نشانی، آیه رحمت، به وقت افطار، چیچکای دل گپون، وله، حبیب خدا و گزارش با روزه‌داران هرمزگانی همراه ‎شود. این ویژه برنامه در 30 قسمت 60 دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی علیرضا زارعی درطول ماه مبارک رمضان از شبکه استانی سیمای خلیج فارس پخش می‌شود.

«گم گم سحری» نیز برنامه ویژه سحر ماه رمضان به تهیه‎کنندگی سید مصطفی مهر آذین است که در 30 قسمت 60 دقیقه‌ای از سیمای خلیج فارس پخش می‌شود. این برنامه با هدف ایجاد لحظات حضور و صمیمی‌ برای سحرخیزان روزه‎دار هم استانی باهدف تعمیق و ترویج شعائر دینی و معنوی در ایام ماه رمضان این برنامه تهیه شده است که یک ساعت قبل از اذان صبح به‌وقت بندرعباس با بخش‌های سخنرانی، وله‌ها و احادیث و دعای سحر از سیمای خلیج فارس پخش می‎شود.

تولید 30 مورد استوری، پوستر دعای هر روز ماه مبارک رمضان، تهیه 3 مورد استودیو مجازی (مجری و کارشناس در یک فضای مجازی) در خصوص فلسفه روزه، تاثیر روزه بردستگاه گوارش، فلسفه عیدفطر،تولید 9 مورد اینفوگرافیک با موضوع فواید روزه، نسخه طب سنتی برای ماه رمضان، روزه‎داری در شرایط کرونا و اعمال شب‌های قدر، طراحی صفحه ویژه معرفی ویژه برنامه‌های حوزه صداوسیما در وب سایت مرکز، تهیه 30 مورد ویدئو کلیپ و پادکست  و نیز 10 مورد عکس نوشت و 2 مورد موشن‌گرافیک روز قدس و شب‌های قدر برای انتشار در فضای مجازی از برنامه‌های معاونت فضای مجازی مرکزخلیج فارس در ماه مبارک رمضان است.

امتیاز شما