امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
در لحظات افطار با شبکه دو؛
در لحظات افطار با شبکه دو؛

«مکث» برای تامل انسان‌ها در احوالات خود

مشاهده ۳۸۸
۱۳۹۹/۰۲/۰۳- ۱۰:۵۸
تعداد بازدید:388

شبکه دو سیما در ویژه برنامه رمضانی خود با بررسی شرایط این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا، به مباحث نوع دوستی، همدلی و تاکید بر داشتن روحیه امید و نشاط در جامعه می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جواد فرحانی تهیه کننده ویژه برنامه ماه مبارک رمضان درباره ساختار این برنامه گفت: در برنامه «مکث» سعی کردیم به مشاغلی که به نوعی در مبارزه با بیماری کرونا سهم داشتند و یا واسطه نوع شغل و مسئولیتی که دارند، کاری انجام داده‎اند، گفت‎وگو کنیم. این افراد از کسانی هستند که خود درگیر بیماری کرونا شدند و خدا را شکر بهبود یافتند، کسانی که به خاطر شغلشان در ایام پرخطر و محدودیت تردد درمحل کارشان حاضر شدند مثل پلیسی که بر سر پست خود حاضر بوده یا پرستاری که با وجود بارداری و شرایط مخاطره آمیز برای سلامتی خود و فرزندش، محل کارش را ترک نکرده، کارمندی که با توجه به حساسیت کارش در این ایام، انجام وظیفه کرده است، کارخانه‌داری که برای حفظ سلامت جامعه به تولید ماسک پرداخته و ... ده‌ها مورد دیگر از مواردی است که با دعوت از این عزیزان و حافظان و مدافعان سلامت جامعه، از فداکاری‌ها و رشادت های آن‌ها برای بینندگان می‎گوید.
فرحانی خاطرنشان کرد: کرونا بی شک تاثیرات بسیاری بر سبک زندگی همه گذاشته است و «مکث» سعی دارد به این بهانه که بسیاری از روابط و مراودات انسانی و حتی نوع نگاه به زندگی را تغییر دهد، مفهوم زندگی، فضیلت‎های انسانی همچون حس همدلی، نوع دوستی و امید به زندگی و ... را از زاویه دیگری بررسی کند.
در واقع این برنامه می‌خواهد بگوید «کرونا بهانه‌ای است که انسان دوباره به خود نگاه کند و بازگشتی است به خویش» .
تهیه کننده «مکث» اظهار کرد: ویژه برنامه رمضانی شبکه دو هر شب یک مهمان دارد و میزبانان این برنامه از هنرمندان خوب کشورمان هستند و ما خواستیم با دعوت از هنرمندان در این برنامه از هموطنانی که در شرایط سخت کرونایی، ازخودگذشتگی‌هایی انجام دادند به گفت و گو با این عزیزان بنشینند.
مسعود کرامتی، الهام پاوه نژاد، سیما تیرانداز، امین زندگانی، گیتی خامنه از جمله هنرمندانی هستند که در این برنامه به پای صحبت مهمانان «مکث» می‎نشینند.
این برنامه به طور ویژه به بحث همدلی و مواسات می‌پردازد و سعی می‎کند امید به زندگی و نشاط را در جامعه تزریق کند و به مردم خوب و فهیم کشورمان بگوید هر چقدر هم که مشکلات وجود داشته باشد روحیه خود را برای شکست کرونا حفظ کنند و حفظ روحیه نشاط و امید در این شرایط بسیار مهم است.
تهیه‌کننده برنامه رمضانی «مکث» ادامه داد: خوشبختانه مردم ایران با مساله کرونا که به یک بحران جهانی تبدیل شده به خوبی روبه‌رو شده‌اند و بسیار همدلانه در کنار هموطنان نیازمند خود هستند و این مسئله مهمی است که این برنامه آن را با زبانی ساده روایت می‎کند.
این ویژه برنامه که از ساعت 19 شروع می‌شود و هر شب تا هنگام اذان مغرب ادامه دارد همچنین بر اطعام نیازمندان درماه ضیافت الهی تاکید دارد و البته باید دانست که نزدیکی دل ها یکی از ویژگی‌هایی این ماه است که «مکث» سعی دارد از زوایای مختلف به آن بپردازد.

امتیاز شما