امروز پنج شنبه  ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

ضیافت الهی همراه با شبکه سلامت

مشاهده ۴۰۱
۱۳۹۹/۰۲/۰۳- ۱۲:۰۷

شبکه سلامت سیما در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شبکه سلامت سیما علاوه بر ارائه موضوعاتی متناسب با روزه و سلامت در برنامه‌های روزانه اش به طور ویژه نیز برنامه‌هایی را به این موضوع اختصاص داده است.
* برنامه  «مثبت سلامت» در طول این ماه علاوه بر اطلاع‎رسانی برنامه‌های دیگر شبکه تلاش می‌کند تا با همکاری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی متخصصان مختلف را روی آنتن آورده و توصیه‌های آن‎ها را به روزه داران پخش کند. همچنین از دیگر موضوعاتی که این برنامه بر روی آن کار می‌کند راه‌های کنترل بیشتر بیماری کرونا برای روزه داران است.

* همچنین برنامه «ایران فعال» در طول یک ماه به صورت ویژه هر شب از ساعت 12 تا 2 بامداد به صورت زنده پخش می‌شود. «ایران فعال» برنامه ای است که با ریتمی تند و پخش ورزش های خانگی، مسابقات گروهی در خانه دوران قرنطینه خانگی را قابل تحمل تر ساخته است و راهکارهایی در جهت تندرستی به بینندگان خود ارائه می دهد.

* «ضربان» برنامه دیگری است که هر روز یک ساعت روی آنتن می رود این برنامه که با هدف ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به بیماری‌های جسم و روان پخش می‌شود در طول ماه مبارک رمضان روش زندگی روزه داران را محور کار قرار داده و با اشاره به سبک زندگی افراد روزه دار از خواب، تغذیه و ورزش آنها در این ایام می‌گوید. در این برنامه متخصصان و کارشناسان متعدد به روش های روزه داری در دوره ای که جهان با پاندمی‌کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ اشاره‌های موثری خواهد داشت. * توجه به سلامت معنوی از دیگر موضوعاتی است که شبکه سلامت بر آن تاکید دارد. ماه مبارک رمضان به عنوان مهمترین ماه تزکیه نفس درسالنامه مسلمانان فرصتی است که شبکه تندرستی از آن غافل نمی‌شود. پخش تصاویر زیبایی‌های خلقت انسان، تصاویر موسیقایی از طبیعت از جمله کارهای واحد پخش به شمار می رود.

* سبک زندگی در ایام ماه صیام اعم از آداب روزه داری، تغذیه صحیح، خواب خوب، ورزش کافی، توجه به سلامت روان و... با موشن گرافی‌های جذاب در طول این ایام برنامه دیگری است، که از شبکه سلامت پخش می‌شود.

* گفتنی است شبکه سلامت سیما با هدف توجه سلامت انسان در چهار بعد جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی ماه صیام را فرصتی مناسب برای معرفی سبک زندگی اسلامی- ایرانی می داند و تلاش می‌کند برنامه‌هایی متناسب با این ماه در جهت زندگی بهتر و سالم تربرنامه‌های مفرح و آموزنده پخش کند. به همین مناسبت تامین برنامه شبکه با تولید ادعیه‌های متعدد اعم از دعای سحر و افطار، دعای نادعلی در حرم اولین امام شیعیان، همخوانی سوره مبارکه ممتحنه در حرم امیرالمومنین (ع)، دعای روز ماه مبارک و... تولیدات شبکه سلامت را در این ایام برای بینندگان خود دیدنی تر می‌کند.

امتیاز شما