امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

شبکه پنج سیما در ماه عبادت و بندگی

مشاهده ۱۰۴۴
۱۳۹۹/۰۲/۰۶- ۱۰:۱۲

شبکه پنج سیما، هم‌زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ویژه برنامه‌های متنوعی را برای روزه‌داران ضیافت الهی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه «انس با قرآن» در ماه مبارک رمضان هر روز به‎صورت زنده بعد از نماز ظهر وعصر از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) پخش می‌شود. این برنامه پخش روزانه یک جزء از قرآن کریم به صورت ترتیل با حضور قاریان بین‎المللی و ممتاز قرآن را از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بدون (حضور روزه داران) را تقدیم مخاطبان می‎کند. در این برنامه مجری و کارشناس قرآنی حاج عباس سلیمی‌به معرفی آیات و ارائه نکات مهم و کاربردی هر جزءقرآن کریم می‌پردازد و در هر برنامه یک سئوال مسابقه فرهنگ قرآنی برای بینندگان اعلام می‌شود. برنامه «انس با قرآن» به تهیه‎کنندگی سید یوسف موسوی ساعت 13:20 از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
برنامه ظهر گاهی
برنامه ظهر گاهی«تانیایش» در ماه رمضان هر روز قبل از اذان ظهر از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی علیرضا هنرمند و علیرضا توحیدی و اجرای مجید یراق بافان روی آنتن می‎رود. برنامه «تانیایش» هر روز یک موضوع را با حضور کارشناسان مذهبی مطرح می‌کند که فهرست این موضوعات به شرح زیر است:
شنبه‌ها حجت‌الاسلام ثمری با موضوع اخلاق عملی
یکشنبه‌ها حجت‌الاسلام سرلک با موضوع جامعه موفق 
دوشنبه‌ها فکر نو (پاسخ به استجابت دعا با اجرای محبوبه عزیزی)
سه‎شنبه‌ها حاج ابوالقاسم دولابی و موضوع نماز
چهارشنبه‌ها پیام‎های تربیتی در گنجینه معرفتی با اجرای محبوبه عزیزی
پنج شنبه‌ها سیدمحسن میرباقری و بحث توحید و خداشناسی 
سخنرانی مذهبی گروه معارف شبکه پنج سیما 
شبکه پنج سیما درماه مبارک رمضان برای روزه‎داران برنامه «تنها مسیر» سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام پناهیان را ساعت 16پخش می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمد هادی سلیم‌زاده از حرم مطهر امام رضا (ع) بدون حضور مردم ضبط و تهیه می‌شود.
رضوان در بهار قرآن
برنامه «رضوان» با رویکرد تجلیل از خادمان قرآنی و بعد از شنیدن چگونگی روی آوردن آنها به سوی قرآن و دعوت حرم مطهر امام رضا ( ع) از آنان هر شب ساعت 21:55 دقیقه از شبکه پنج سیما روی آنتن می رود. مناجات خوانی از حرم مطهر امامزاده صالح ( ع) شبکه پنج سیما در شب‌های ماه مبارک رمضان مراسم سخنرانی و مناجات خوانی حرم مطهر امامزاده صالح ( ع) را به‎صورت زنده و مستقیم پخش می‌کنند. سخنران دهه اول این مراسم حجت‎الاسلام ماندگاری، دهه دوم حجت‌الاسلام علی پناه و دهه سوم حجت‌الاسلام عالی است. مناجات خوانی این مراسم با صدای گرم حاج محمدرضا طاهری از آستان مقدس امام زاده صالح (ع) ( بدون حضور جمعیت ) ساعت2 بامداد به‎صورت زنده پخش می‌کند.
خلوتگه عارفان ویژه سحر
«خلوتگه عارفان» عنوان ویژه برنامه سحر شبکه پنج سیماست که با اجرای صابر خراسانی، از ساعت 3:30، روی آنتن می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی توحید عرب و اجرای صابر خراسانی روی آنتن می‌رود و دارای آیتم‌هایی همچون کلام بزرگان، مناجات با خدا، دعای سحر و..... است. برنامه سحرگاهی شبکه پنج سیما در 30 قسمت از حرم مطهر رضوی ( ع) برای مخاطبان ضبط و تولید شده است.
شب‎های قدر شبکه پنج
مستند «عشق یعنی» به تهیه‌کنندگی علیرضا کرمی در مناسبت‌های مختلف ماه مبارک رمضان شب وفات حضرت خدیجه ( س)، ولادت امام حسن ( ع) و شبهای قدر از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. مستند «عشق یعنی» به معرفی افرادی می‌پردازد که ضمن اینکه افراد موفقی در جامعه هستند با داشتن دغدغه‌های دینی و مذهبی در جامعه به فعالیت‌های اجتماعی،مذهبی،عام المنفعه و خیرخواهانه می‌پردازند.
شب‌های قدر برنامه ارتباط زنده با اماکن مذهبی ویژه شب‌های قدر ( 19، 21، 23 رمضان ) به تهیه کنندگی خشایار بکان است که به پوشش تصویری مراسم شب های قدر از حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی ( ع) می‌پردازد.

امتیاز شما