امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

جشن صد سالگی پارلمان در ترکیه

مشاهده ۹۵۹
۱۳۹۹/۰۲/۰۶- ۱۳:۱۹

بررسی جایگاه پارلمان در نظام سیاسی و حقوقی ترکیه، به بهانه جشن صد سالگی پارلمان ترکیه، موضوع گفت‌وگوی امشب «شبانه سیاسی » کانال کردی شبکه سحر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه « شبانه سیاسی» امشب با حضور محمد علی دستمالی، در خصوص اهمیت جشن ۲۳ نیسان (آوریل) و علت نامگذاری این روز به عنوان سالگرد استیلای حاکمیت ملی ترکیه، مطالبی بیان می‎شود.
جایگاه پارلمان در نظام سیاسی و حقوقی ترکیه، وضعیت کنونی کردها در ترکیه، چگونگی حل معضلات سیاسی، اجتماعی و حقوقی و چگونگی تقویت دموکراسی از سوی ه.د.پ ، سوالاتی است که کارشناس برنامه به آن‌ها پاسخ می‎دهد.
همچنین علل برجسته شدن نقش اردوغان از سوی رسانه‌های ترکیه و گمانه زنی‌ها درباره کنار زدن آتاتورک توسط اردوغان، از موضوعات دیگری است که واکاوی می‎شود.
در آخر، کارشناس برنامه پیش‌بینی خود را از روند آتی تحولات سیاسی و اجتماعی ترکیه در مسیر تکمیل عضویت رسمی در اتحادیه اروپا و رسیدن به اهدافش، ارائه می‎کند.
«شبانه سیاسی» به تهیه‎کنندگی رستم نادری، دستیاری تهیه ؛ علی اکبر اسماعیل‎زاده و اجرای رسول شیخکانلو، امشب 6 اردیبهشت ساعت 21:30 به مدت 45 دقیقه از کانال اردوی شبکه سحر پخش می‎شود.

امتیاز شما