امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
در ویژه برنامه افطار شبکه افق:
در ویژه برنامه افطار شبکه افق:

تبیین الگوی جهادمحوری مبتنی بر بیانات مقام معظم رهبری

مشاهده ۵۳۰
۱۳۹۹/۰۲/۰۹- ۰۹:۱۷
تعداد بازدید:530

ویژه برنامه افطار شبکه افق با عنوان «همه با هم» با موضوعات مربوط به اقدامات گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا و کمک به نیازمندان از این شبکه پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ویژه برنامه افطاری «همه با هم» شبکه افق به تهیه‎کنندگی بزرگیان، مباحث معارفی با رویکرد جهادی و گفت‌وگو با فعالان این عرصه و اعضای برخی گروه‌های جهادی را محور خود قرار داده است.
محمدامیر بزرگیان تهیه‎کننده برنامه رمضانی «همه با هم» درباره این برنامه گفت: «همه با هم» برنامه‌ای با ساختار گفت‎وگو محور معارفی و مبتنی بر تفکر و رویکرد جهادی است و ما ابعاد آن را بررسی می‎کنیم.
وی تاکید کرد: موضوع برنامه مبتنی بر سخنان مقام معظم رهبری در باب فلسفه انتظار و همدلی و مواسات مومنانه برای فرج است.
بزرگیان ادامه داد: قرار است مباحث مربوط به اقدامات جهادی  با حضور کارشناس مذهبی حجت الاسلام بی آزار تهرانی که خود از روحانیون جهادی است، به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.
تهیه کننده ویژبرنامه افطاری شبکه افق همچنین افزود: در برنامه امسال بخشی داریم که به صورت اسکایپ با استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشورمان ارتباط زنده و مستقیم برقرار می‌کنیم و شیوه‌ها و سبک‌های جدید همدلی و مواسات را برای مردم فهیم و عزیز کشورمان نمایش می‌دهیم. بزرگیان خاطرنشان کرد : همه ساله در ماه مبارک رمضان و طبق سنت خداپسندانه در کشورمان، اطعام و تهیه بسته‌های غذایی برای نیازمندان از سوی خیران و مومنان عزیز کشورمان اجرا می‌شود و امسال به‎علت شرایط ویژه در کشورمان، شیوه‌هایی جدید همدلی در شهرهای مختلف کشورمان در حال انجام است که ما در این برنامه آن را پوشش می‌دهیم. به عنوان مثال هم اکنون پویشی درشهر کرمان راه افتاده که خیرین و مومنان خداجوی، اجاره بهای افرادی را که بر اثر کرونا آسیب دیده اند ، می‌پردازند یا کسانی که مشاغل روزمزد داشته و در اثر کرونا کسب و کارشان دچار رکود شده و یا حساب دفتری برخی مشاغلی که بیشترین آسیب را دیده‌اند تسویه می‌کنند و یا شهروندانی که دچار بیماری کرونا شده‌اند و در این شرایط نیاز به مراقبت دارند، بزرگوارانی هستند که خالصانه در این راه قدم می‌گذارند و به کمک هم‌نوعان خود می‌شتابند که این برنامه سعی دارد گوشه ای از اقدامات جهادی این جهادگران را به نمایش درآورد. علاوه بر این قرار است در دو نوبت یعنی هم‌زمان با سالروز میلاد امام حسن(ع) و شب‌های قدر و شهادت امام علی(ع)، پویشی اجتماعی برای ارائه مدل‌های مختلف کمک‌های مردمی در این برنامه مورد توجه قرار بگیرد. بزرگیان همچنین از حضور یک مهمان جهادی در هر برنامه خبر داد و گفت: ما سعی کردیم در هرقسمت، از جهادگران دعوت کنیم که از زندگی خود که مبتنی بر اقدامات و سفرهای جهادی است ؛ خاطراتی را بیان کند چرا که همه ما نیاز داریم با فداکاری‌ها و خلوص نیت این عزیزان بیشتر آشنا شویم و این روحیه همدلی و نیاز به نیازمندان را در این شرایط بیش از پیش در جامعه تقویت کنیم.
این بخش از برنامه که حدودا 30 دقیقه است در واقع روایتی از داستان‌های زندگی جهادگران بی‌نام و نشان کشورمان است. 

«همه با هم» علاوه بر بخش‌های اصلی برنامه، میان برنامه‌هایی هم به روی آنتن می‌برد که شامل ارتباط با مخاطبان و خواندن پیامک‌های این عزیزان، خواندن اخبار مربوط به اقدامات جهادی در کشورمان است و در هر برنامه هم یک سوال پیامکی در خصوص موضوع برنامه برای بینندگان عزیز مطرح می‎شود.
بزرگیان همچنین از ارتباط مستقیم با حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد و گفت: در «همه با هم» هر شب در ساعت 20 ، 3 دقیقه ارتباط مستقیم با حرم مطهر امام رضا(ع) برقرار و از حال و هوای ملکوتی حرم رضوی، تصاویری را برای روزه داران گرامی‌ پخش می‎شود.
«همه با هم » با اجرای محمد قاسمی هر روز از ساعت 19 تا اذان مغرب و زمان افطار از آنتن شبکه افق پخش می‌شود.

امتیاز شما