امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

بزرگداشت ملی درگذشتگان کرونا در 33 شبکه استانی صداوسیما

مشاهده ۵۱۷
۱۳۹۹/۰۲/۱۳- ۱۹:۳۷

ویژه برنامه‌ ملی «درگذشتگان از بیماری کرونا» با هدف تسلی خاطر بازماندگان و همدردی با آنان، در شب وفات حضرت خدیجه(س) به صورت هم‎زمان از شبکه‌های استانی صداوسیما پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، از زمان شیوع بیماری کرونا تعداد زیادی از هم‎وطنانمان جان خود را از دست داده‌اند و با توجه به شرایط موجود، امکان برگزاری مراسم سوگواری برای آن‎ها وجود نداشته که این مسئله بر داغ بازماندگان افزوده است.
این خانواده‌ها به‌علت لزوم قطع زنجیره انتقال به دیگران، مجبورندبدون هیچ مراسمی‌برای عزیزانشان به سوگ بنشینند در حالیکه در رسوم ما دلداری و حضور اقوام و آشنایان است که غم از دست رفتن عزیزی را التیام می‌بخشد؛ در حال حاضر هزاران خانواده ایرانی در سوگیک یا چند نفر از اعضای خانواده نشسته‌اند که بر اثر کرونا فوت کرده‌اند و در عین حال هیچ مراسمی هم برای آن‌ها برگزار نشده است؛ بر این اساس معاونت امور استان‌های رسانه ملی تصمیم دارد بزرگداشتی ملی برای این افراد برگزار کند.
مناسبتی که برای این منظور در نظر گرفته شده، دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) همسر گرامی‌پیامبر مکرم اسلام(ص) است.
امسال این مناسبت مذهبی مصادف است با دوشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه و بر این اساس ویژه برنامه‌ای در شبکه‌های استانی برای بزرگداشت آن بانوی بزرگوار، تسلی خاطر خانواده‌هایی که عزیزی را برای ابتلاء به ویروس کرونا از دست داده‌اند و همچنین گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و تقدیر از کادر درمانی کشور تدارک دیده شده است.
این برنامه یکشنبه عصر 14 اردیبهشت، به صورت هم‌زمان روی آنتن 33 مرکز استانی صداوسیمامی‌رود.

امتیاز شما