امروز دوشنبه  ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

معرفی آثار جدید اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه

مشاهده ۴۱۰
۱۳۹۹/۰۲/۱۴- ۱۱:۰۴

مجموعه آثار جدید اداره کل پژوهش های اسلامی رسانه شامل پژوهش‌های تصویر ناب، آینه‌های غیبی، فصلنامه اشارات ایام و فصلنامه سیاحت غرب در دو شماره و مجموعه سخنرانی‌های همایش حکمت مطهر منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، پژوهش «تصویر ناب» با موضوع راهکارهای ارتقای فرم و محتوای برنامه‌های کوتاه دینی تلویزیون از جمله این آثار است.این پژوهش از نظر بنیادی و کاربردی برای رفع کاستی‌های موجود برنامه‌های کوتاه دینی تلویزیون اهمیت دارد.

مجموعه سخنرانی‌های ارائه شده درهمایش‌های سالانه حکمت مطهر از سال 88تا 93  با عنوان«حکمت مطهر» نیز از جمله این آثار است که در اختیار دوست‌داران اندیشه و حکمت قرار می‌گیرد.

گزارش تحقیق« آینه‌های غیبی» از دیگر آثاری است که به تازگی منتشر شده و ارتباط شناختی - اسلامی ارتباط انسان با فرشته و شیطان را با بررسی دو مجموعه تلویزیونی پخش شده (سریال‌های ملکوت و اغما) بر اساس آیات و روایات تبیین می‌کند.

شماره ۳۶ فصلنامه فرهنگی ادبی «اشارات ایام» نیز ویژه نامه افطار و سحرگاه ماه مبارک رمضان است و با توجه به اینکه تدارک ویژه برنامه‌های افطاری و سحر گاهی یکی از رسالت های مهم رسانه ملی در ماه مبارک رمضان است، در این شماره از نشریه اشارات، ضمن آماده سازی و تدوین محتوا در موضوع ماه مبارک رمضان، به برخی از دغدغه‌های برنامه سازان رسانه ملی در این زمینه پرداخته شده است.

در شماره ۱۶۱ فصلنامه علمی تخصصی « سیاحت غرب» به موضوع جمعیت و مهندسی ژنتیک به صورت پرونده ویژه پرداخته شده است و مقالاتی که در شماره حاضر ترجمه شده و به چاپ رسیده، حاوی مباحث مهمی در موضوع مسأله جمعیت و ارتباط مباحث مهندسی ژنتیک با آن است و با رویکرد انتقادی به ابعاد و لایه‌های پنهان سلطه بنگاه‌های اقتصادی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا بر آن می‌پردازد. ارتباط مباحث حوزه جمعیت با مهندسی ژنتیک؛ انحصار جهانی تحقیقات در حوزه مطالعات ژنتیک و ساختار و ساز و کار مربوط به آن؛ پروژه‌های مهندسی جمعیت جهان از راه واکسیناسیون هدفمند جهانی؛ جمعیت، کشاورزی ارگانیک و کشاورزی محصولات تغییر ژنتیک یافته؛ توجه سرمایه گذاران بزرگ جهانی به مهندسی ژنتیک، آینده جمعیت و غذای جهان؛ مشکلات به وجود آمده در این مسیر برای کشورها از جمله موضواتی است که دراین پرونده بیان می‌شوند.

  شماره ۱۶۲ فصلنامه علمی تخصصی « سیاحت غرب» نیز به طور ویژه به ابعاد بین المللی افول آمریکامی‌پردازد. در این شماره از نشریه «سیاحت غرب»، ابعاد اقتصادی، سیاسی، نظامی، فکری، فرهنگی و اجتماعی، در دو حوزه زوال سلطه بین المللی و فروپاشی درونی و اجتماعی نظام طاغوتی ایالات متحده، از زبان اندیشمندان غربی بررسی شده است.

امتیاز شما