امروز جمعه  ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

اقدامات اداره کل امور بین‌الملل برای حضور فعال سازمان صداوسیما در ABU Prizes 2020

مشاهده ۵۱۸
۱۳۹۹/۰۲/۱۶- ۱۳:۵۴

موضوع جشنواره «ABU Prizes 2020»، احترام و درک تفاوت‌های خود و دیگران است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، علی فهیم دانش، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل امور بین‌الملل در خصوص اهمیت حضور فعال سازمان در جشنواره‌های مطرح بین‌المللی و اقدامات اداره کل امور بین‌الملل برای شرکت در جشنواره ABU Prizes 2020 گفت: علاوه بر کسب تجربه که همواره یکی از علل مهم حضور همیشگی بسیاری از بخش‌های فعال کشور در عرصه‌های خارجی است، اخذ جوایز گوناگون در سال‌های گذشته و کسب جایگاه در یکی از معتبرترین جشنواره‌‌های بین‌المللی تخصصی مانند  ABU Prizes 2020 و تلاش برای حضور پررنگ صداوسیما در صحنه بین‌المللی، اداره کل امور بین‌الملل سازمان را برآن داشت که با توانی مضاعف برای حضور در جشنواره 2020 اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا – اقیانوسیه آماده شود تا بتواند گوشه‌ای از زحمات همکاران را در بخش‌های تولیدی در معرض داوری جهانی قرار دهد.

وی افزود: از فردای دریافت فراخوان جشنواره 2020، با انعکاس موضوع در داخل سازمان و پیگیری‌های مکرر، تاکنون 370 اثر در بخش‌های تلویزیونی و رادیویی دریافت و هیئت انتخابی نیز در اداره کل امور بین‌الملل با حضور پیشکسوتان و جوانان مجرب تشکیل شده است تا ضمن بررسی آثار، 7 اثر تلویزیونی و 7 اثر رادیویی در زمینه‌های نمایشی، مستند، گزارش ورزشی، کودک، سرگرمی و چشم‌‌انداز را انتخاب کنند.

موضوع جشنواره امسال ABU، احترام و درک تفاوت‎‌های خود و دیگران است. با توجه به غنای برنامه‌های درام رادیویی و نیز مستندهای تولیدی سازمان، امکان کسب جایزه در این عرصه‌ها دور از ذهن نیست. آثار انتخابی کمیته مستقر در اداره کل امور بین‌الملل از مراحل ترجمه و زیرنویس نیز گذشته و تا اواخر خرداد به دبیرخانه جشنواره ABU  ارسال می‌شوند.

فهیم دانش گفت: امیدوارم با تلاش همکاران تمام‌ بخش‌های سازمان و ارسال آثار به جشنواره اتحادیه رادیو و تلویزیون‎های آسیا – اقیانوسیه که بیش از 260 عضو از 70 کشور دنیا دارد و یکی از بزرگ‌ترین اتحادیه‌های رسانه‎‌ای است، شاهد تقویت و اثربخشی جایگاه سازمان در میان رسانه‌های خارجی باشیم و با ارائه توانمندی‌های برنامه‎‌سازی، علاوه بر ایجاد انگیزه برای همکاران در داخل سازمان، نیم‌نگاهی نیز به حضور پررنگ‎تر در بازارهای جهانی و منطقه‌ای با معرفی قابلیت‌های فراوان سازمان داشته باشیم.

امتیاز شما