امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

مرگ جوان مصری در زندان خبر سازترین هشتگ برنامه «هاشتاغ»

مشاهده ۴۲۴
۱۳۹۹/۰۲/۱۶- ۱۴:۰۷

تکرار مرگ و میر ناشی از سهل‎انگاری پزشکی در زندان‌های مصر و مرگ اخیر جوان مصری در زندان، مهم‎ترین هشتگ دنیای مجازی عرب در برنامه «هاشتاغ» شبکه العالم امروز سه‎شنبه 16 اردیبهشت می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در پی مرگ شادی حبش، جوان مصری در زندان‌، اعتراض‎ها به تکرار مرگ و میر ناشی از سهل انگاری‌های پزشکی در زندان‌های مصر که خطری جدی برای زندانیان سیاسی به ویژه پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور و افزایش خطر شیوع آن میان زندانیان بوده اس، به عنوان پربازدیدترین هشتگ شبکه‌های اجتماعی دنیای عرب است که در برنامه «هاشتاغ» واکاوی می‎شود. شادی حبش دو سال پیش با پخش موزیک ویدئویی به نام جاهل، به دو سال حبس محکوم شده بود.
خشم مسلمانان از پخش سریال جنجالی سعودی، هشتگ دیگری است که در این برنامه به آن پرداخته می‎شود. در این خصوص اشاره می‎شود که پخش سریال تولیدی شبکه ام بی سی عربستان در بحرین با نام «ام هارون» تصویرگر عادی‎سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی است که خشم مسلمان را برانگیزانده است.
این سریال تولید شده با تلاش عربستان سعودی در ارتباط با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از اول ماه مبارک رمضان پخش شد، خشم و عصبانیت مسلمانان در کشورهای عربی به‎ویژه فلسطین را برانگیخته و موجب واکنش و اعتراض گسترده مسلمانان و اعراب در شبکه‌های اجتماعی شده است.
«هاشتاغ» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای محمد العامری امشب 16 اردیبهشت، ساعت 23:15 به وقت تهران، از آنتن شبکه العالم پخش می‎شود.

امتیاز شما