امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

معامله قرن و تبعات آن برای اعراب اسرائیل از نگاه شبکه هیسپان تی وی

مشاهده ۴۷۳
۱۳۹۹/۰۲/۲۲- ۱۱:۴۷

برنامه «داخل اسرائیل» (Dentro de Israel) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، این هفته به بررسی توافق موسوم به معامله قرن و تبعات آن برای عرب‌های ساکن رژیم صهیونیستی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «داخل اسرائیل» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به موضوعات حقیقی مربوط به نابودی درونی اسرائیل می‌پردازد و در این برنامه با نگاهی به توافق آمریکایی-صهیونیستی معامله قرن که در پی این توافق بسیاری از عرب‌ها حق شهروندی خود را از دست می‎دهند، تغییرات ناشی از این توافق در وضعیت ۱۴ شهر و روستای عرب‎نشین با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
این برنامه با اشاره به کاهش نفوذ عرب‌های ساکن اسرائیل و دسترسی آن‎ها به خانواده‌هایشان که در دیگر مناطق رژیم صهیونیستی حضور دارند در پی این توافق، وضعیت این ساکنان را که حدود ۲۰ درصد از جمعیت سرزمین‌های اشغالی را تشکیل می‎دهند، به نقد و بررسی می‎گذارد.
نگاهی به بخش «تبادل اراضی» معامله قرن که تحت عنوان «صلح برای شکوفایی» نامگذاری شده است، مروری بر واکنش عرب‎های ساکن اسرائیل نسبت به این تقسیم بندی‌ها و گرفتن حقوق به اصطلاح شهروندی اسرائیلی آن‎ها و بررسی اعتراض‎ها از سوی اعراب اسرائیل نسبت به توافق قرن و سرکوب آن‎ها توسط رژیم صهیونیستی نیز از دیگر محورهایبحث در این برنامه به شمار می‌رود.
«داخل اسرائیل» به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری و محصول پرس تی وی، با زبانگردانی اسپانیایی، سه‎شنبه ساعت ۵:۳۰ و ۱۴، چهارشنبه ساعت ۴:۳۰ به مدت ۲۵ دقیقه از شبکه هیسپان تی وی پخش می‎شود. زمان تکرار این برنامه پنجشنبه ساعت ۱۰:۳۰ و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ است.

امتیاز شما