امروز پنج شنبه  ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

سفر پرفراز و نشیب جوان روس به مشهد به روایت پرس تی وی

مشاهده ۳۶۲
۱۳۹۹/۰۲/۲۲- ۱۲:۵۵

مستند «رودیون» (Rodion) در شبکه پرس تی وی به روایت داستان زندگی جوان روس و گرویدن وی به دین مبین اسلام در سفر به مشهد مقدس می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حسین افشار محصول سال 2013 شبکه پرس تی وی است و طی همراهی با رودیون جوان 19 ساله روس که شیفته اسلام است، داستان سفر وی به ایران و مسلمان شدنش را به نمایش می‎گذارد.
در این مستند با اشاره به نگرانی رودیون از واکنش خانواده‎اش نسبت به تصمیم برای مسلمان شدن، پافشاری وی برای رسیدن به آرمانش و سفر به مشهد و گرویدن به دین اسلام به نمایش در می‎آید.
این مستند همچنین از آگاهی مادر رودیون از تصمیم وی و تبریک به او برای مسلمان شدن می‌گوید و نشان می‎دهد رودیون در بازگشت به روسیه از ابتلای مادرش به بیماری سرطان مطلع می‌شود اما این رویداد او را از تصمیم بزرگی که گرفته مردد نمی‌کند و این اتفاق را یک آزمون الهی می‎داند و امام رضا را یاور خود می‌پندارد.
مستند «رودیون» سه‎شنبه 23 اردیبهشت ساعت 8، به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این مستند سه شنبه ساعت 00:05 بامداد، چهارشنبه ساعت 18، جمعه ساعت 13 و شنبه ساعت 4 پخش می‎شود.

امتیاز شما