امروز شنبه  ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

قدردانی رئیس جمهور از پخش مراسم شب احیا از صداوسیما

مشاهده ۱۲۳۴
۱۳۹۹/۰۲/۲۴- ۱۲:۵۹

رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت از صداوسیما برای پخش مراسم شب نوزدهم ماه مبارک قدردانی کرد و گفت: دوربین صداوسیماحال این مراسم را منتقل کرد. مردم در خانه‌ها بودند اما به حق فقط جسم مردم در خانه بود. این‌ها جای قدردانی دارد و در تاریخ ماندگار است.

علت اینکه در این حادثه ویروس کرونا ملت ما جایگاهش با تمام ملت‌های دنیا متفاوت است، این همه انفاق و دست‌گیری در سراسر کشور، این در کجا وجود دارد. کار بیمارستانی ما هم ممتاز است. هیچگاه این فداکاری که در ایران است یافت نمی‌شود. ریشه همه اینها به فرهنگ دینی، ایرانی و اسلامی ما برمی‌گردد. ما امروز در روزهای سخت تاریخی قرار داریم اما مردم ما با متانت و آرامش زندگی می‌کنند.

وی این آرامش را مهم دانست و گفت: اینکه مردم به فکر هم هستند و دستگیر هستند ریشه این به فرهنگ و پیروی ما از خاندان رسالت برمی‌گردد. در این روزی که به نام مولای‌مان است میخواهم از ملت بزرگ ایران بار دیگر تشکر کنم. دیشب برای مراسم احیا مساجد ما ساعاتی باز شد و مشاهده کردیم که مراسم ویژه‌ای برگزار شد، مردم از هر شب نوزدهم دیگری متاثرتر بودند. مردم همه اصول را رعایت کردند و تمدن ایرانی و اسلامی را نشان دادند. کجای دنیا بدون قوه قهریه فقط با توصیه متخصصان و توصیه‌های وزارت بهداشت اینگونه عمل می‌کنند و همه پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: چقدر خوب که صداوسیمای ما با دوربین و پخش خود حال این مراسم را منتقل کرد. مردم در خانه‌ها بودند اما به حق فقط جسم مردم در خانه بود. این‌ها جای قدردانی دارد. به نظر من اینها در تاریخ ماندگار است. همان که مقام معظم رهبری فرمودند که آنچه در این روزها اتفاق می‌افتد باید ثبت شود. باید این فداکاری‌ها، ایثارها، درکنار هم ماندن و ... باید در تاریخ ما بماند و ماندگار شود.

امتیاز شما