امروز يك شنبه  ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

تدارک مرکز چهارمحال و بختیاری برای سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

مشاهده ۳۵۷
۱۳۹۹/۰۳/۱۳- ۱۱:۱۱

هم‎زمان با سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام خونین 15 خرداد، ویژه برنامه‌های مختلفی از صدا‌وسیمای مرکز چهارمحال و بختیاری پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «عقیق» به تهیه‌کنندگی صالح جلیلی، با هدف تبیین ویژگی‌های اخلاقی امام خمینی(ره) و همچنین اشاره به اندیشه‌های امام راحل عظیم‌الشأن، ابعاد قیام تاریخی 15 خرداد، نقش مجلس خبرگان در انتخاب رهبر و جایگاه مقام معظم رهبری در تحولات جمهوری اسلامی و مدیریت بصیرتی ایشان در بحران‌ها، 13 و 14 خرداد از ساعت21 به مدت 45 دقیقه به روی آنتن می‌رود. برنامه «چشم انداز» به تهیه‌کنندگی بیژن علی‌بابایی، با حضور کارشناسان سیاسی، به بررسی مسائل و مباحث مرتبط با 14 و 15 خرداد می‌پردازد.

همچنین مستند «سفرنامه عشق» با موضوع بررسی تحولات و خاطرات سفر مقام معظم رهبری به استان چهارمحال و بختیاری و مستند «سی سال افتخار» با محور تبیین ابعاد شخصیتی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و دستاوردهای سی ساله نظام از زمان رهبری ایشان و نقش معظم‌له در امنیت و پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های سیمای جهان بین همزمان با این ایام است.

رادیو جهان‌بین هم با ویژه برنامه «رد پای خورشید» همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، به بازگویی ویژگی‌های شخصیتی امام راحل و اهمیت پیروی از سیره ایشان برای تحقق حکومت اسلامی می‌پردازد. این برنامه با بخش‌های کارشناسی، گزارش، معرفی کتاب، سرود و موسیقی متناسب با حال و هوای برنامه و ...، 14 خرداد از ساعت 9 صبح به مدت 120 از رادیو جهان بین پخش می‌شود.

همچنین هم‎زمان با پانزدهم خرداد، در برنامه «حماسه ماندگار» عوامل ماندگاری حماسه این روز به عنوان سرآغاز نهضت امام خمینی(ره) و نقش این قیام تأثیرگذار در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی‌ بررسی می‌شود. این برنامه به تهیه‌کنندگی رحمان داوودیان از ساعت 10 به مدت 120دقیقه از صدای مرکز چهارمحال و بختیاری پخش می‌شود.

معاونت خبر مرکز هم با تولید 176 دقیقه خبر مکتوب، مستند خبری و گزارش‌های رادیویی و تلویزیونی همزمان با 14 و 15خرداد، با رویکرد پوشش خبری برنامه‌های مراسم سالگرد عروج بنیانگذار جمهوری اسلامی و همچنین قیام 15 خرداد در شهرستان‌های استان، تدارک ویژه ای برای گرامیداشت این مناسبت‌ها دیده است.

تصاویر

امتیاز شما