امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
روایت «شیشه دارو» هیسپان تی وی
روایت «شیشه دارو» هیسپان تی وی

آیا ایالات متحده، الگویی از دمکراسی و آزادی است؟

مشاهده ۷۱۶
۱۳۹۹/۰۳/۱۷- ۱۲:۰۳
تعداد بازدید:716

این قسمت از برنامه «شیشه دارو» (El Frasco) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، به این موضوع می‌پردازد که آیا امریکا مدل واقعی دموکراسی و آزادی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «شیشه دارو» که با زبان طنز به مسائل جدی سیاسی و بین‎المللی می‌پردازد، در این برنامه به بررسی خشونت پلیس در آمریکا که منجر به مرگ جورج فلوید و اعتراضات گسترده به این رفتارهای نژادپرستانه شد می‌پردازد.
این در حالی است که آمریکا همواره انگشت اتهام به سوی کشورهای دیگر از جمله ونزوئلا و کره شمالی برای نقض حقوق بشر نشانه گرفته است. در همین حال آمریکا 800 نیروی دریایی را راهی کلمبیا کرده است. حال، آیا واشنگتن می‎تواند درباره حقوق بشر در سایر کشورها مانند ایران، کره شمالی یا ونزوئلا صحبت کند؟ تصاویری که این روزها دیده می‌شود، با سرکوب وحشیانه پلیس، حمله به زنان و..... مبین خشونت نژادی است. از طرف دیگر ، تحلیلگران می‌گویند که حمل و نقل اخیر تانکرهای نفتی به‎همت ایران به ونزوئلا به معنای «سیلی واقعی» برای آمریکا است. اعتراضات اخیر نشان داد که آمریکا یک کشور امپریالیست نژادپرست است و قرن‌هاست که این وحشی‎گری‌ها را انجام می‎دهد.
برنامه «شیشه دارو» به تهیه‎کنندگی خاویر سلیمان و با اجرای ماریانو سلمان یکشنبه‌ها 5:30 روی آنتن هیسپان تی وی پخش می‎شود. تکرار این برنامه ساعت 14 همان روز و دوشنبه ساعت 1:30 بامداد روی آنتن کشورهای اسپانیایی زبان می‎رود.

امتیاز شما