امروز يك شنبه  ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

کودکان کار با طعم شکلات تلخ

مشاهده ۶۹۴
۱۳۹۹/۰۳/۲۴- ۱۱:۴۸

فصل اول مستند گزارشی «شکلات تلخ» از شبکه پنج سیما با موضوع آسیب‎های اجتماعی وکودکان کار تولید می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه مستند گزارشی که با موضوع آسیب‎های اجتماعی به تهیه‎کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی تولید می‌شود قرار است در فصل اول به کودکان کار و خیابان و چالش زندگی آن‎ها از منظر مختلف بپردازد.
مجتبی احمدی تهیه‎کننده این برنامه تلویزیونی در خصوص فضای برنامه می‎گوید: «شکلات تلخ» نگاهی مطالبه‎گر در حوزه ناهنجاری‎هایی که به آسیب ختم می‌شود دارد و قرار بر این است که جزیی‎تر از همیشه و با روایتی ملموس پرونده‌هایی با این محور را ورق بزند، لذا با تعدادی از جامعه‎شناسان، روانشناسان اجتماعی و کارشناسان سازمان بهزیستی و حتی نماینده پلیس در اتاق فکر برنامه همراه هستیم تا به لحاظ محتوایی و سوژه‎یابی گروه نویسنده و اتاق سردبیری ما را یاری کنند.
تلاش داریم با «شکلات تلخ» به یک مشارکت اجتماعی در اتفاقات مختلف جامعه برسیم و ضمن نقد و بررسی و تحلیل چرایی هر آسیب به راهکار و مسیریابی برای حل و رفع و گره‎گشایی برسیم که حتما کار آسانی نیست. «شکلات تلخ» ساختاری مستندگونه دارد، اما از آنجا که گاهی از نمایش چهره افراد باید مراقبت کنیم و حفظ امانت داشته باشیم بدیهی است که سراغ بازیگران برویم و به‎کمک آن‎ها تنها به روایت قصه زندگی افراد مد نظر بپردازیم.
در این برنامه دکتر مهدی اسماعیل تبار روان‎شناس فرهنگی و محمد جان نثاری پیگیر سوژه‌ها هستند و در واقع اجرای برنامه را برعهده دارند. مستند«شکلات تلخ» شنبه و سه‎شنبه ساعت 13:30 و یکشنبه و چهارشنبه ساعت 30 دقیقه بامداد روی آنتن شبکه 5 سیما می‎رود.

امتیاز شما