امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاه مسئولان به شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما هزینه‌ای نباشد

مشاهده ۲۴۹
۱۳۹۹/۰۳/۲۶- ۰۷:۴۶

لاله افتخاری، نماینده پیشین مجلس و عضو هیئت علمی دانشگاه در واکنش به قطع شبکه‌های برون مرزی الکوثر و سحر اردو، به دلیل انباشت بدهی ارزی گفت: نگاه مسئولان به شبکه‌های برون‌مرزی نباید هزینه‌ای باشد، بلکه باید باور داشت که این شبکه‌ها سرمایه انقلاب هستند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به نقل از خبرگزاری شبستان، لاله افتخاری، عضو هیئت علمی دانشگاه و نماینده پیشین مردم تهران در مجلس شواری اسلامی، در واکنش به قطع شبکه الکوثر به دلیل انباشت بدهی به ماهواره پخش کننده آن(یوتل ست) و نگاه مسئولان به این قضیه به عنوان موضوع جناحی، گفت: امروز جنگ، جنگ رسانه است و در حقیقت این رسانه است که حقایق، مسائل و مشکلات را به دنیا معرفی و منتقل می‌کند و می‌تواند افکار را هدایت کند.

 وی گفت: دفاع از جایگاه رسانه، حمایت از رسانه و بهره‌گیری از امکانات رسانه‌ای یک رسالت است. بنابراین در اینجا هم باید نسبت به شبکه الکوثر با این همه ظرفیتی که دارد، کاملا توجه شود، مسئولان باید نسبت به آن نگاه هزینه‌ای نکنند، یعنی نگاهشان این نباشد که در حقیقت هزینه‌بردار است و بخواهند نگاه مصرفی داشته باشند. بلکه باید نگاهشان به این شبکه‌ها نگاه سرمایه گذاری بوده و در این راستا باید صرف هزینه و پشتیبانی از رسانه‌های برون مرزی صداوسیما را در اولویت قرار دهند.

 افتخاری عنوان کرد: ما انتظار داریم که مجلس یازدهم که کار خودشان را شروع کرده اند و عمدتا نمایندگان ارزشی هستند نسبت به این مهم توجه داشته باشند و این بی محبتی و کم لطفی بعضی دستگاه‌ها را ان شاالله جبران کنند.

وی درباره اهمیت این موضوع به عنوان یک موضوع فراجناحی و در راستای مصالح ایران در فضای بین الملل، گفت:  این شبکه‌ها نه جناحی هستند و نه باید نگاه جناحی به آن داشت، این‌ها معرفی کننده انقلاب اسلامی و مدافع اسلام و مظلومان هستند و مدافع همه آن اهدافی که حضرت امام ره دنبال می‌کردند و مردم به خاطر آن شهید دادند و در نتیجه امروز شاهد این سربلندی و حقارتی که برای دشمنان ما ایجاد شده هستیم . بنابراین باید نسبت به این شبکه‌ها توجه جدی صورت بگیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره بر اینکه طی این سال ها محدودیت های زیادی برای شبکه‌های برون مرزی صورت گرفته است، درباره اینکه این موضوع چقدر در تقویت شبکه‌های رسانه ای مقاومت مانع ایجاد کرده است، گفت: کار دشمن این است که این اقدامات را انجام دهد. کار دوست هم باید این باشد که نقشه‌های دشمن را خنثی و کم اثر کند نه اینکه در راستای همان اقدامات حرکت کند.

 وی درباره راهکارهای مقابله ای با این نوع رویکردها گفت: اینکه نگاه جناحی نباشد، بلکه نگاه نسبت به مسائل مملکت کلان و رو به آینده باشد، یلی مهم است از جمله نسبت به این مسائل و توجه به جایگاه رسانه و اهمیت آن در دنیای امروز و به هر حال تصمیم گیری به هنگام و نگاه متعادل در این رابطه باید صورت بگیرد.

افتخاری در پایان گفت: اگر نگاه اصلاح شود و دغدغه‌ها به درستی شکل بگیرد و هدایت شود قطعا آینده می تواند روشن باشد باید نسبت به شبکه‌های برون مرزی نگاه حمایتی، هدایتی و نظارتی صورت بگیرد چراکه انقلاب ما محدود به مرزها نیست، بنابراین نگاه ما هم باید فراتر از مرزها باشد.

امتیاز شما