امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

بحران آب در مثبت سلامت

مشاهده ۵۸۶
۱۳۹۹/۰۴/۰۲- ۱۱:۰۰

هم‎زمان با هفته صرفه‎جویی برنامه «مثبت سلامت» از بحران آب می‌گوید.

به گزارش روابط عمومی‌ رسانه ملی، این برنامه با هدف اطلاع‎رسانی و آموزش استفاده بهینه از منابع طبیعی هم‎زمان در هفته صرفه جویی، از بحران آب و نگهداری تالاب‎ها و منابع آبی کشور می‌گوید.

این برنامه به عنوان ام سی شبکه در طول روز، علاوه بر ارائه آخرین اطلاعات و اخبار در حوزه پزشکی، محیط زیست و دستاوردها و فناوری‌های علمی، تلاش می‌کند تا به فرهنگ‎سازی در حوزه سلامت بپردازد.

امروز «مثبت سلامت» در برنامه عصرانه خود به منظور پیگیری پویش اخیر جمعیت هلال احمرد در زمینه کاهش مرگ و میرهای ناشی از آب تنی‌های تابستانی در نقاط غیرحفاظت شده با معاون آموزش، پژوهش و فناوری  گفت‎وگو می‌کند. دکتر خسرو رحمانی معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر در تماس تلفنی با برنامه از پویش تابستانی این جمعیت سخن می‌گوید. پویشی که هم‎زمان با ایام تابستان و استفاده بهینه از تالاب‎ها و منابع آبی کشور ارتباط دارد.

مجید غضنفری مجری برنامه، امروز دوشنبه دوم تیر ماه، علاوه بر مباحث طرح شده درخصوص مرگ و میرهای ناشی از آب تنی‌ها عمومی در مناطق غیر مجاز آبی، مباحث زیست محیطی را نیز بر حسب موضوع برنامه دنبال می‎کند.

در بخش دوم نیز با دکتر بنفشه زهرایی مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و ارتقای بهره‌وری آب وزارت نیرو درباره ضرورت‎های مصرف بهینه آب صحبت می‌شود.

همچنین برنامه «مثبت سلامت» به اطلاع‎رسانی در حوزه صید ترال اشاره می‎کند. موضوعی که این برنامه در گفت‎وگو با نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی دنبال می‎کند، توقف چند کشتی صید ترال در روزهای اخیر است که نتیجه خوبی را در حوزه صیدرقم زده است. از دیگر موضوعات محیط زیستی این روزهای اخیر می‎توان به فوت البرز زارعی فعال محیط زیست اشاره کرد که برنامه «مثبت سلامت» در جریان این حادثه پوشش کاملی از روند درمان و فوت اونیز  ارائه می‎کند.

«مثبت سلامت» هر روز به‎صورت زنده در هفت بخش از شبکه سلامت پخش می‌شود و در هر قسمت موضوعات حوزه سلامت و محیط زیست را اطلاع‎رسانی و پیگیری می‎کند.

امتیاز شما