امروز يك شنبه  ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

«تصنیف‌های دمشق» با صدای فرمانده سوری

مشاهده ۵۲۴
۱۳۹۹/۰۴/۰۲- ۱۳:۰۲

دومین قسمت مجموعه مستند «تصنیف‌های دمشق» با عنوان سنگ‌های آتشفشان، دوشنبه دوم تیر از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «تصنیف‌های دمشق» روایتی است از زندگی جاری در سوریه، کشوری که با وجود چندین سال جنگ داخلی و تجاوز گروهک‌های تروریستی و تکفیری، به حیات خود ادامه داده و محور مقاومت را حفظ کرده است. دومین قسمت این مجموعه «سنگ‌های آتشفشان» نام دارد، داستان فرمانده‌ای در ارتش سوریه که نامش در مقایسه با فرماندهان دیگر بیشتر درخشیده است. هنگامی‌که او وارد منطقه‌ای می‌شد، دشمنان در هراس فرو می‌رفتند و هر جنگی که او واردش می‌شد، پیروز میدان بود. نام این فرمانده، عصام زهرالدین است، ژنرالی که با پیروزی‌هایش از شمال تا جنوب، نقش مهمی در شکست تروریست‌ها داشت. منعم سعیدی، کارگردان مجموعه «تصنیف‌های دمشق» است که دومین قسمت آن را می توانید دوشنبه دوم تیرماه ساعت 20 و تکرار آن را ساعت 9 روز بعد از شبکه افق تماشا کنید.
تمام دنیای یک کارآفرین نمونه ایرانی
خانم حسینی یک کارآفرین موفق است که با وجود گذشته‌ای سخت و طاقت فرسا، با استقامت و پشتکار توانسته کارگاه آموزش بافندگی فرش خودش را تاسیس کند. او با این کار نه برای خودش ایجاد اشتغال کرده بلکه توانسته است بیش از 70 نفر را تا مرحله خودکفایی هدایت کند. داستان زندگی این بانوی موفق ایرانی در مستند «تمام دنیای من» و از زبان خودش روایت می‌شود. این مستند را می‌توانید دوشنبه دوم تیرماه ساعت 21 و تکرار آن را ساعت 10:30 روز بعد و همچنین 4:30 چهارشنبه و 5 روز جمعه از شبکه افق تماشا کنید.
تجربه‌ای دیگر از «قصه با هم بودن»
مجموعه مستند «قصه با هم بودن» روایتی است درباره کارآفرینی به سبک کسانی که سرمایه‌های اندکی داشته‌اند ولی تلاش و همتشان، بسیار زیاد است. در هر قسمت از این مستند زندگی و موفقیت‌های صاحبان مشاغل تولیدی بیان می‌شود، افرادی که با سرمایه‌ای اندک در تولید موثر بوده‌اند. در چهاردهمین قسمت، سفری خواهیم داشت  به روستای گل زرد و با سبک زندگی، فرهنگ، جغرافیا و صنایع دستی و همچنین اقدامات تعاونی این روستا آشنا می‌شود. «قصه با هم بودن» به تهیه‌کنندگی امیرحسین خلیل زاده، هر روز ساعت 17:30 از شبکه افق پخش می‌شود.

امتیاز شما