امروز شنبه  ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

حادثه تروریستی کراچی روی میز انداز جهان

مشاهده ۶۵۷
۱۳۹۹/۰۴/۱۰- ۱۴:۰۱

نگاهی به چگونگی انجام عملیات تروریستی با هدف تصرف ساختمان بورس پاکستان، موضوع بحث برنامه امروز «اندازجهان» کانال اردوی شبکه سحر است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، عملیات تروریستی که طی آن دو تروریست پس از منفجر کردن درب ورودی ساختمان بورس پاکستان واقع در کراچی سعی در تصرف این ساختمان و گروگانگیری داشتند، در این قسمت از برنامه «اندازجهان» تشریح می‎شود.
این حادثه تروریستی در عملیات ویژه ارتش و نیروهای ضد تروریست ایالت سند، ناکام مانده است؛ همچنین گمانه‎زنی‌ها و اظهارات مختلف در خصوص منتسب کردن این عملیات به ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و انحصارطلبان بلوچ که از سالیان قبل تحت رهبری اکبر بوگتی اقدامات متعدد تروریستی پیش از این انجام داده است، نیز در این برنامه واکاوی خواهد شد. 
بررسی اظهارات مقامات، احزاب سیاسی، نیروهای امنیتی و رسانه‌های پاکستان و تحلیلگران بین‎المللی درخصوص این واقعه و فعالیت‎ها و ایدئولوژی احزاب جدایی طلب در بلوچستان که در تضاد با تمامیت ارضی پاکستان و حتی جمهوری اسلامی ایران هستند، نیز از دیگر مباحثی است که در این برنامه به نقد گذاشته می‎شود.
«انداز جهان» به تهیه‎کنندگی سید حسام مهاجری و اجرای علی عباس رضوی، امشب 10 تیر ساعت 20:30، به وقت تهران به‎طور زنده روی آنتن کانال اردوی شبکه جهانی سحر می‎رود.

امتیاز شما