امروز شنبه  ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

زن ایرانی در قامت یک «پرچمدار»

مشاهده ۳۹۳
۱۳۹۹/۰۴/۲۳- ۰۲:۳۱

مستند «پرچمدار» روایتی از حضور بانوی ورزشکار ایرانی با لباس احرام در افتتاحیه پاراالمپیک ریو، دوشنبه 23 تیرماه از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ورزشکاران کشورمان در پاراالمپیک سال 2016 با عنوان «کاروان منا» در مسابقات پارالمپیک شرکت کردند، کاروانی به یاد جان باختگان حادثه منا که بر اثر بی‌تدبیری و اهمال مسئولان سعودی رخ داد. پرچمداری این کاروان بر عهده یکی از بانوان ورزشکار ایرانی گذاشته شده بود، عشرت کردستانى پرچمدار کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی‎های پارالمپیک 2016 ریو با لباس احرام وارد ورزشگاه ماراکانا محل برگزاری مراسم افتتاحیه شد و به ‌همراه سایر ورزشکاران از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد. مستند «پرچمدار» روایتی است از حضور این بانوی ورزشکار و سایر اعضای کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های پاراالمپیک، او داستان حضورش در این رقابت‌ها را تعریف می‌کند و از انگیزه‌هایش برای حضور در مراسم افتتاحیه با لباس احرام می‌گوید. همچنین تصاویری از حضور او و کاروان ورزشی کشورمان در مراسم افتتاحیه و همچنین تمرین و مسابقات آن‌ها به نمایش در می‌آید. «پرچمدار» کاری از حسین همایونفر، دوشنبه 23 تیرماه ساعت 17:30 از شبکه افق پخش می‌شود. تکرار این مستند روز بعد ساعت 8:30 روی آنتن می‌رود.
«بانوی ایرانی» مهمان شبکه افق
سیده نصرت‌بیگم امین معروف به بانو امین از جمله علما و مجتهدان دینی معاصر کشورمان است، بانویی که از چهار سالگی به فراگرفتن قرآن و از یازده سالگی به تحصیل زبان عربی پرداخت اما شاید کمتر کسی می‌توانست تصور کند چه آینده‌ای در انتظار اوست. او در 20 سالگی به تحصیل فقه و اصول، تفسیر و علم حدیث پرداخت و پس از آن آموختن حکمت و فلسفه و سپس عرفان را در پیش گرفت. شیخ ابوالقاسم زفره‌ای، حسین نظام‌الدین کچویی، سید ابوالقاسم دهکردی، میرزا علی آقا شیرازی و میر سید علی نجف آبادی از جمله استادان او به شمار می‌روند؛ بانو امین بعد از طی کردن مدارج علمی از بزرگانی همچون محمدکاظم شیرازی، عبدالکریم حائری، سید ابراهیم حسینی شیرازی اصطهبناتی، محمدرضا نجفی اصفهانی و مرتضی مظاهری نجفی اصفهانی اجازه اجتهاد دریافت کرد. زندگی این مجتهده به نام و مشهور، در مستند «بانوی ایرانی» با تهیه‌کنندگی مهدی مطهر به نمایش گذاشته شده است، مستندی که دوشنبه 23 تیرماه ساعت 18 و تکرار آن ساعت 14:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
ام یاسین در شبکه افق «تصنیف‌های دمشق» را زمزمه می‌کند
«تصنیف‌های دمشق» روایتی ز زندگی جاری در سوریه است. کشوری که با وجود سال‌ها جنگ داخلی و تجاوز گروهک‌های تروریستی و تکفیری، به حیات خود ادامه داده و محور مقاومت را حفظ کرده است. پنجمین قسمت این مجموعه «ام یاسین» نام دارد، داستان زنی سوری که جنگ داخلی را از نزدیک دیده است و خاطرات تلخ زیادی از آن به یاد دارد. او از فرزندانش می‌گوید و افراد دیگری که حالا خیلی‌ها چشم انتظارشان هستند. منعم سعیدی، کارگردان مجموعه «تصنیف‌های دمشق» است که پنجمین قسمت آن را می‌توانید دوشنبه این هفته ساعت 20 از شبکه افق تماشا کنید. بازپخش این مستند روز بعد ساعت 11 روی آنتن می‌رود.

امتیاز شما