امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

«ریگا» راهی هموار برای توسعه روستا

مشاهده ۱۴۶۷
۱۳۹۹/۰۴/۲۳- ۰۹:۳۱

فصل جدید برنامه «ریگا» (راه)، در قالب ترکیبی و متفاوت با حضور مجری در روستاها، سه‎شنبه‌ها، از سیمای مرکز کردستان، روی آنتن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه «ریگا» که به تهیه‌کنندگی کریم قوامی و اجرای یوسف اسدی به سمع و نظر مخاطبان می‌رسد، با سفر به روستاهای بکر و زیبای کردستان قصد دارد؛ به شیوه‌ای جذاب و متفاوت به معرفی روستاییان، البته از زبان خود آن‌ها بپردازد که شامل وضعیت شغلی، گذران زندگی و آداب و رسوم خاص روستاها است.  این برنامه که از جمله برنامه‌های پرطرفدار و پرمخاطب شبکه کردستان است؛ توانسته با آیتم‌های جذاب خود مخاطبان زیادی را از سراسرکشور، حتی کردستان عراق جذب کند.

این برنامه شامل بخش‌های‌ متنوعی همچون نگاه ویژه به توانمندی‌های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و گردشگری و بازی‌ها و غذاهای محلی، شناسایی و معرفی مناطق بکر و دیدنی استان، توجه به لهجه و گویش‌های متنوع، اشاعه فرهنگ کار و تلاش در روستاها به ویژه اشتغال زنان و همراهی آنان دوشادوش مردان، ترویج مقوله ساده زیستی و معرفی شهیدان والا مقام روستاهاست. برنامه «ریگا» سه‎شنبه‌ها ساعت 23، پخش و عصر روز بعد، ساعت 15:15 برای مخاطبان تکرار می‌شود.   

 

امتیاز شما