امروز دوشنبه  ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

حمایت کمیسیون امنیت ملی مجلس از رفع مشکلات شبکه‌های برون‌مرزی

مشاهده ۴۸۸
۱۳۹۹/۰۵/۰۱- ۰۹:۳۷

معاون برون مرزی رسانه ملی با حضور در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، بر ضرورت حمایت مجلس و دولت از شبکه‌های بین‌المللی نظام تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر سه‌شنبه میزبان پیمان جبلی، معاون برون‌مرزی، حسن گروسی، معاون حقوقی و امور مجلس و تعداد دیگری از مدیران صداوسیما بود.

در این نشست اهم اقدامات و چالش‌های پیش‌روی شبکه‌های برون‌مرزی رسانه ملی بررسی شد.

مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت شبکه‌های برون‌مرزی صدا و سیما در امور بین‌الملل و اختصاص اعتبار ارزی به این شبکه‌ها از سوی دولت گفت: دیپلماسی عمومی توسط همین شبکه‌ها انجام می‌شود و باید آن‌ها را تقویت کرد.

وی گفت: از دست دادن مخاطبان خارج از کشور، تهدید جدی برای جمهوری اسلامی ایران است و به همین جهت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همه تلاش خود را برای رفع مشکلات ارزی شبکه‌های برون‌مرزی خواهد کرد.

معاون برون‌مرزی رسانه ملی نیز با قدردانی از حمایت‌های قاطع مجلس در راستای رفع مشکلات شبکه‌های برون‌مرزی گفت: دشمن با سیاه‌نمایی از نظام جمهوری اسلامی و توطئه‌های مختلف، سعی دارد در افکار عمومی منطقه نفوذ کند، ولی ما از این چالش‌ها عبور خواهیم کرد و مقابل استکبار جهانی می‌ایستیم.

پیمان جبلی گفت: باید کم‌کاری‌های گذشته پیرامون شبکه‌های برون‌مرزی را جبران کنیم تا تاثیرپذیریمان در دنیا بیشتر شود.

وی با اشاره به قطع شبکه‌های پرس تی وی و الکوثر از برخی ماهواره‌ها به دلیل عدم تخصیص بودجه به این شبکه‌ها از سوی دولت گفت: رسانه‌های برون‌مرزی به نوعی ابزار جنگ نرم و بازدارنده دفاعی و بازوی اقتدار نظام است و درخواست داریم دولت و مجلس نگاه ویژه‌ای به این شبکه‌ها داشته باشد.

در ادامه این نشست، برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حمایت از شبکه‌های برون‌مرزی پیشنهادهایی ارائه دادند.

تصاویر

امتیاز شما