امروز جمعه  ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

فرصت‎های کم نظیر برای ایران در «سفر به ساحل عاج»

مشاهده ۶۷۷
۱۳۹۹/۰۵/۰۱- ۱۳:۳۵

هفتمین قسمت مجموعه مستند «آفریقا سرزمین فرصت‌ها» با موضوع سفر به ساحل عاج، چهارشنبه اول مرداد، از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مجموعه «آفریقا سرزمین فرصت‌ها» روایتی است از زندگی در قاره سیاه، زندگی با مردمان این قاره و گفت‎وگو درباره فرصت‎ها و چالش‌های پیش روی آن‎ها که در هر قسمت، به یکی از کشورها یا مناطق سنتی آفریقا سرک می‌کشد. هفتمین قسمت این مجموعه، «سفر به ساحل عاج» نام دارد و به معرفی این کشور می‌پردازد. در این قسمت شاهد روایتی از سهم ناچیز ایران از حضور در ساحل عاج تا فرصت‌های کم‌نظیر صنعتی و کشاورزی برای کشورمان هستیم، همچنین داستان عجیب استعمار فرانسه در ساحل عاج و اینکه استعمار نوین چگونه ملت‌ها را قربانی می‌کند؟ نیز در این مستند روایت می‎شود. مجموعه 10 قسمتی «آفریقا سرزمین فرصت‌ها»، چهارشنبه‌ها ساعت 22 از شبکه افق پخش می‌شود. بازپخش این مستند روز بعد ساعت 16:30 است.
 آیا ازدواج هنوز شیرین است؟
«بزرگ راه همت» عنوان مجموعه مستندی است درباره فعالیت‎های فرهنگی آتش به اختیار در اقصی نقاط کشور، به ویژه اقداماتی که حالت مردمی و کاملا خودجوش داشته و با دغدغه‎های اجتماعی همراه است. در هشتمین قسمت فصل دوم این مجموعه که با عنوان ازدواج آسان از شبکه افق پخش می‌شود شاهد فعالیت دیگری از این دست خواهیم بود. داستان با طرح این سوال شروع می‌شود که آیا ازدواج هنوز شیرین است؟ و در ادامه می‌بینیم که شرایط هر روز دشوارتر و کم‌ثبات‌تر می‌شود اما در این بین آقای محمدی‌نیک و مجمع ازدواج آسان، می‌کوشند که از تلخی‌های فرایند ازدواج بکاهند. «بزرگ راه همت» به تهیه‎کنندگی اباذر صالحیان، چهارشنبه‌ها ساعت 18 و تکرار آن ساعت 7:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.
روحانی جوان در راه سنگ آباد
ششمین قسمت مجموعه مستند «خرم شهر» با عنوان «سنگ آباد» و با موضوع فعالیت‎های جهادی یک روحانی جوان در استان کرمان روی آنتن شبکه افق می‎رود. در این قسمت شاهد گفت‎وگو با حجت‎الاسلام مقداد شاه آبادی هستیم، طلبه جوانی که تلاش فراوانی برای محرومیت زدایی از روستاهای استان کرمان داشته است. «خرم شهر» کاری از مرکز بسیج سازمان صداوسیما، چهارشنبه این هفته ساعت 20 و تکرار آن ساعت 11 روز بعد و همچنین 7:30 شنبه هفته آینده از شبکه افق پخش می‎شود.
بازاری برای انجیر گلوگاه
مجموعه مستند چهار قسمتی «نووری» درباره وضعیت باغ‌های شمال ایران ساخته شده، مستندی درباره وضعیت دیروز، امروز و آینده سرمایه طبیعی ایران زمین است. در این مستند در گفت‎وگو با کارشناسان و باغداران، به مسائلی پرداخته شده که کمتر شنیده شده‎اند ولی سال‎هاست که به عنوان تهدیدی برای این افراد و باغ‎هایشان مطرح است. در دومین قسمت این مستند، باغ‎های انجیر در منطقه گلوگاه بررسی می‎شوند. «نووری» به تهیه‎کنندگی مریم رزاقی، چهارشنبه‌ها ساعت 17:30 روی آنتن شبکه افق می‎رود. تکرار این مستند روز بعد ساعت 8:30 پخش می‎شود.

امتیاز شما